SAR wnosi o przesunięcie wdrożenia nowej metody pomiarowej przez Polsat

Gemius należy do Szymona Ruty, syna założyciela Polsatu (fot. Pixabay.com)
Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR przekazało Polsat Media stanowisko zrzeszonych agencji mediowych na temat nowej metody pomiaru oglądalności reklam - SAR oczekuje opóźnienia jej wprowadzenia.
Biuro reklamy Telewizji Polsat poinformowało w sierpniu, iż przestanie rozliczać kampanie reklamowe jedynie na podstawie danych oglądalności Nielsena. We wrześniu doda do nich dane pochodzące z Gemiusa, w których znajdują się również informacje o oglądalności telewizji poza domem, czyli chociażby w restauracjach.
SAR wnosi o opóźnienie wdrożenia nowej metody, do czasu przeprowadzenia jej zewnętrznego i profesjonalnego audytu. Stowarzyszenie podkreśla, że tego typu rozwiązanie powinno być wprowadzane wspólnie z innymi stacjami telewizyjnymi. Zapowiedziana przez Polsat zmiana ma być wprowadzona już we wrześniu, zaledwie kilka tygodni po tym, jak Polsat Media poinformowało o niej agencje.
Firma badawcza Gemius należy do Szymona Ruty, syna współzałożyciela Polsatu Heronima Ruty, a Marcin Pery, aktualny prezes Gemiusa, był doradcą zarządu Cyfrowego Polsatu.
W rozmowie z "Presserwisem" jedna z osób z branży zwraca uwagę na to, że nowe rozliczenie będzie mieć negatywny wpływ głównie na agencje, klienci zgodzili się bowiem na określony budżet i sposób rozliczenia i trudno oczekiwać, aby chcieli płacić więcej, przy nagłej zmianie zasad.
(KAP, 27.08.2021)
