SAR wnosi o przesunięcie wdrożenia nowej metody pomiarowej przez Polsat
![](/images/contents/photo_67033_1630052601_big.jpg)
Gemius należy do Szymona Ruty, syna założyciela Polsatu (fot. Pixabay.com)
Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR przekazało Polsat Media stanowisko zrzeszonych agencji mediowych na temat nowej metody pomiaru oglądalności reklam - SAR oczekuje opóźnienia jej wprowadzenia.
Biuro reklamy Telewizji Polsat poinformowało w sierpniu, iż przestanie rozliczać kampanie reklamowe jedynie na podstawie danych oglądalności Nielsena. We wrześniu doda do nich dane pochodzące z Gemiusa, w których znajdują się również informacje o oglądalności telewizji poza domem, czyli chociażby w restauracjach.
SAR wnosi o opóźnienie wdrożenia nowej metody, do czasu przeprowadzenia jej zewnętrznego i profesjonalnego audytu. Stowarzyszenie podkreśla, że tego typu rozwiązanie powinno być wprowadzane wspólnie z innymi stacjami telewizyjnymi. Zapowiedziana przez Polsat zmiana ma być wprowadzona już we wrześniu, zaledwie kilka tygodni po tym, jak Polsat Media poinformowało o niej agencje.
Firma badawcza Gemius należy do Szymona Ruty, syna współzałożyciela Polsatu Heronima Ruty, a Marcin Pery, aktualny prezes Gemiusa, był doradcą zarządu Cyfrowego Polsatu.
W rozmowie z "Presserwisem" jedna z osób z branży zwraca uwagę na to, że nowe rozliczenie będzie mieć negatywny wpływ głównie na agencje, klienci zgodzili się bowiem na określony budżet i sposób rozliczenia i trudno oczekiwać, aby chcieli płacić więcej, przy nagłej zmianie zasad.
(KAP, 27.08.2021)
![Pressletter](/images/pressletter_v2.jpg)