Radio Eska pierwszy raz w historii wyżej niż Radio Zet
![](/images/contents/photo_66992_1629805185_big.jpg)
Radio Eska zanotowało najwyższą w historii słuchalność wśród osób w wieku od 16 do 49 lat, co daje jej drugie miejsce spośród najpopularniejszych stacji w grupie komercyjnej. To pierwszy raz, kiedy Eska wyprzedziła Radio Zet.
Jak wynika z badania Radio Track zrealizowanego od maja do lipca br. udział stacji w czasie słuchania wyniósł 12,3 proc. (wzrost o 1,9 pkt proc. w stosunku do analogicznego okresu zeszłego roku, co było największym wzrostem na rynku radiowym), a zasięg dzienny 16,7 proc.
Stacja poprawiła jednocześnie swój wynik z poprzedniego badania Radio Track wśród słuchaczy w wieku od 15 do 34 lat. Udział Eski w tej grupie od maja do lipca wyniósł 18,7 proc., podczas gdy w badaniu za okres od kwietnia do czerwca – 17,9 proc., co było najwyższym wynikiem od początku istnienia sieci.
Udział stacji w populacji wyniósł 8,4 proc. (wyższy o 0,1 pkt proc. w stosunku do badania za kwiecień-czerwiec).
- Taki wynik w grupie komercyjnej to efekt konsekwentnej, zespołowej pracy wszystkich, którzy na co dzień tworzą Radio ESKA i potwierdzenie, że nasza oferta jest coraz lepiej dopasowana do oczekiwań dzisiejszego odbiorcy. Druga pozycja w Polsce zasługuje na uznanie tym bardziej, jeśli weźmiemy pod uwagę, że zasięg techniczny Radia ESKA jako lokalnej sieci jest przecież istotnie mniejszy od naszych ogólnopolskich konkurentów - komentuje Mariusz Szuster, dyrektor generalny Grupy Radiowej TIME.
Andrzej Descours, brand manager Radia Eska, dodaje: - Wynik słuchalności potwierdza że przyjęta na wakacje strategia programowo-promocyjna realizowana pod hasłem „Na lato: jeszcze więcej hitów na czasie” i wsparta kampanią zewnętrzną była strzałem w dziesiątkę.
(25.08.2021)