Rada Etyki Mediów ocenia program TVN  |  Youtuber dołączył do wPolsce24  |  Gremi Media wydawcą kwartalnika  |  Credit Agricole prowadzi przetarg  |  Oglądalność "Sanatorium miłości" i "Pana Mamy" w TVP  |  Polsat Play  |  Polityka Insight z podcastem  |  Program Bosackiej w Canal+ Kuchnia  |  Wyniki serialu "Teściowie"  |  CBS Reality stracił korzystną pozycję  |  Nadawca Studiomed TV ze wzrostem  |  Stars.tv poszerzył zasięg  |  Portal Gazeta.pl uruchomił "Projekt Magazyn"  |  Przejście z Kantar do Deloitte  |  OMD wygrywa  |  Canon Polska pracuje  |  Salestube partnerem  |  Wicenaczelny nowego działu "The Washington Post"  |  Trump przedłuży termin dla TikToka, jeśli ten nie znajdzie inwestora  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Rada Etyki Mediów ocenia program TVN  |  Youtuber dołączył do wPolsce24  |  Gremi Media wydawcą kwartalnika  |  Credit Agricole prowadzi przetarg  |  Oglądalność "Sanatorium miłości" i "Pana Mamy" w TVP  |  Polsat Play  |  Polityka Insight z podcastem  |  Program Bosackiej w Canal+ Kuchnia  |  Wyniki serialu "Teściowie"  |  CBS Reality stracił korzystną pozycję  |  Nadawca Studiomed TV ze wzrostem  |  Stars.tv poszerzył zasięg  |  Portal Gazeta.pl uruchomił "Projekt Magazyn"  |  Przejście z Kantar do Deloitte  |  OMD wygrywa  |  Canon Polska pracuje  |  Salestube partnerem  |  Wicenaczelny nowego działu "The Washington Post"  |  Trump przedłuży termin dla TikToka, jeśli ten nie znajdzie inwestora  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Rada Etyki Mediów ocenia program TVN  |  Youtuber dołączył do wPolsce24  |  Gremi Media wydawcą kwartalnika  |  Credit Agricole prowadzi przetarg  |  Oglądalność "Sanatorium miłości" i "Pana Mamy" w TVP  |  Polsat Play  |  Polityka Insight z podcastem  |  Program Bosackiej w Canal+ Kuchnia  |  Wyniki serialu "Teściowie"  |  CBS Reality stracił korzystną pozycję  |  Nadawca Studiomed TV ze wzrostem  |  Stars.tv poszerzył zasięg  |  Portal Gazeta.pl uruchomił "Projekt Magazyn"  |  Przejście z Kantar do Deloitte  |  OMD wygrywa  |  Canon Polska pracuje  |  Salestube partnerem  |  Wicenaczelny nowego działu "The Washington Post"  |  Trump przedłuży termin dla TikToka, jeśli ten nie znajdzie inwestora  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Sierpień 24, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Amazon wyprzedził Walmart i teraz chce rozwijać sklepy stacjonarne

Amazon chce rozwijać sprzedaż stacjonarną, budując domy towarowe (fot. Bryan Angelo/Unsplash.com)

Amazon prześcignął sieć Walmart pod względem wartości sprzedaży. Tym samym internetowy gigant stał się największym na świecie sprzedawcą detalicznym poza Chinami. Firma Jeffa Bezosa ma także dość nietypowy pomysł na dalszy rozwój biznesu – kiedy handel przenosi się do internetu, Amazon planuje zainwestowanie we własne domy towarowe.

Sprzedaż w Amazonie wyniosła w ciągu ostatniego roku finansowego (zakończonego w czerwcu) ponad 610 mld dolarów. Z kolei Walmart zakończył w lipcu swój rok finansowy ze sprzedażą na poziomie 566 mld dolarów.

Strategię Amazona, który bezbłędnie wykorzystał rosnące zainteresowanie klientów zakupami online, chwali wielu analityków i dziennikarzy, np. na łamach "The New York Times", który w poniedziałek opublikował zaskakujące wyniki. Zaskakujące, bo przez lata nikt na amerykańskim rynku nie zbliżył się nawet do wolumenu sprzedaży lidera. Dla porównania, sprzedaż Walmartu wzrosła w ciągu ostatniego roku o 24 mld dolarów, podczas gdy Amazona – o prawie 200 mld.

Mimo sukcesu sprzedaży online, Amazon będzie próbował rozwinąć działalność na przekór trendom i chce otworzyć w USA stacjonarne punkty sprzedaży detalicznej działające na zasadach domów towarowych. Dziennik "The Wall Street Journal" poinformował, że pierwsze tego typu obiekty mają powstać w Ohio i Kalifornii. Dotąd działalność Amazona przyczyniała się raczej do osłabienia pozycji domów towarowych i sklepów stacjonarnych na terenie USA.

Koncept domów towarowych ucierpiał także znacznie w czasie pandemii. W Wielkiej Brytanii, gdzie domy towarowe były popularne, podupadły tak kultowe londyńskie marki w tym sektorze handlu, jak Selfridges czy Debenhams.

(AKI, 24.08.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.