Legia najczęściej w mediach, Górnik na wysokim miejscu dzięki Podolskiemu

W lipcu pojawiło się 4389 artykułów, w których pisano o Legii Warszawa (fot. Piotr Molecki/East News)
Według raportu „Piłka w Grze”, tworzonego przez Press-Service Monitoring Mediów, najbardziej medialnym klubem piłkarskim w Polsce w lipcu była Legia Warszawa. Piąte miejsce zajął Górnik Zabrze, w dużym stopniu dzięki transferowi Lukasa Podolskiego.
W pierwszej szóstce znalazły się wszystkie zespoły, które występują w europejskich pucharach, Lech Poznań i wspomniany Górnik Zabrze. O Legii Warszawa napisano w ciągu całego lipca 4389 razy, o drugim Śląsku Wrocław 2567, a o trzecim Lechu Poznań 2157 razy. Badacze zwracają uwagę na wysoką pozycję Radomiaka, beniaminka PKO BP Ekstraklasy, który był 10. najbardziej medialnym klubem w naszym kraju.
Wśród najpopularniejszych klubów Fortuna 1 ligi znalazły się Widzew Łódź (941 wzmianek), Korona Kielce (851) i Podbeskidzie Bielsko-Biała (748).
Jeśli chodzi o piłkarzy z Polski, najpopularniejszym okazał się ponownie Robert Lewandowski, o którym pisano 1619 razy – jest to wynik wyższy od tego, jaki osiągnęła następna szóstka piłkarzy łącznie.
"Piłka w grze" to cykliczna analiza prasy i wybranych stron internetowych, tworzona przez Press-Service Monitoring Mediów. Cel stanowi ocena medialności klubów piłkarskich w Polsce. Badanie jest przeprowadzane co miesiąc od 1 marca 2010 roku.
(KAP, 23.08.2021)
