Dział: INTERNET

Dodano: Sierpień 18, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Chiny ograniczają wpływy rodzimych koncernów w chińskim internecie

Chiński regulator nie chce monopolu w internecie (fot. 偉宗 勞/Unsplash.com)

Regulator chińskiego rynku mediów opublikował we wtorek projekt przepisów wymierzonych w gigantów technologicznych.

Państwowa Administracja ds. Regulacji Rynku (SAMR) postanowiła, że platformy internetowe nie będą mogły wykorzystywać danych, algorytmów i innych technik w celu wpływania na decyzje użytkowników. Operatorom platform internetowych zabroni się analizowania zebranych informacji w celach handlowych. Firmy nie będą też mogły ukrywać negatywnych opinii klientów i promować tylko pozytywnych.

Przepisy mają wejść w życie 15 września, ale akcje spółek technologicznych notowanych na giełdzie w Hongkongu już spadły. Kurs Tencent jest niższy o 3,5 proc., a Alibaby o 2,5 proc.

(MAC, 18.08.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.