Chiny ograniczają wpływy rodzimych koncernów w chińskim internecie
Chiński regulator nie chce monopolu w internecie (fot. 偉宗 勞/Unsplash.com)
Regulator chińskiego rynku mediów opublikował we wtorek projekt przepisów wymierzonych w gigantów technologicznych.
Państwowa Administracja ds. Regulacji Rynku (SAMR) postanowiła, że platformy internetowe nie będą mogły wykorzystywać danych, algorytmów i innych technik w celu wpływania na decyzje użytkowników. Operatorom platform internetowych zabroni się analizowania zebranych informacji w celach handlowych. Firmy nie będą też mogły ukrywać negatywnych opinii klientów i promować tylko pozytywnych.
Przepisy mają wejść w życie 15 września, ale akcje spółek technologicznych notowanych na giełdzie w Hongkongu już spadły. Kurs Tencent jest niższy o 3,5 proc., a Alibaby o 2,5 proc.
(MAC, 18.08.2021)