"Przegląd Sportowy" i "Puls Biznesu" ze wzrostami sprzedaży w pierwszym półroczu
"Puls Biznesu" zanotował w pierwszym półroczu wzrost sprzedaży o 22,42 proc.
Dwa dzienniki ogólnopolskie: "Puls Biznesu" (Bonnier Business Polska) i "Przegląd Sportowy" (Ringier Axel Springer Polska) zwiększyły sprzedaż w pierwszym półroczu 2021 roku.
Od stycznia do czerwca największą średnią sprzedaż ogółem miał "Fakt" (Ringier Axel Springer Polska) - 166 847 egz. (spadek o 13,10 proc. w stosunku do pierwszego półrocza 2020 roku). Na drugim miejscu znalazł się "Super Express" (Grupa ZPR Media) - 92 561 egz. (spadek o 6,85 proc.). Trzecia w zestawieniu "Gazeta Wyborcza" (Agora) sprzedawała się średnio w 59 206 egz. i odnotowała największy spadek spośród dzienników ogólnopolskich - o 17,78 proc. Średnia sprzedaż "Rzeczpospolitej" (Gremi Media) wyniosła 36 891 egz. (spadek o 5,50 proc.), "Dziennika Gazety Prawnej" (Infor PL) - 31 880 egz. (spadek o 3,18 proc.), a "Gazety Podatkowej" (Wydawnictwo Podatkowe Gofin) - 20 648 egz. (spadek o 4,83 proc.).
"Przegląd Sportowy" zwiększył sprzedaż do 16 340 egz. (wzrost o 15,35 proc.). Również "Puls Biznesu" kończy półrocze ze wzrostem - jego średnia sprzedaż wyniosła 11 391 egz. (wzrost o 22,42 proc.). Ostatni w zestawieniu dzienników ogólnopolskich "Parkiet Gazeta Giełdy" (Gremi Media) odnotował średnią sprzedaż 3669 egz. (spadek o 1,58 proc.).
Łącznie średnia sprzedaż dzienników ogólnopolskich wyniosła w pierwszym półroczu 2021 roku 439 433 egz. i była niższa w stosunku do pierwszego półrocza ub.r. o 9,25 proc.
Dane: Polskie Badania Czytelnictwa. (KRY)
(KRY, 05.08.2021)