Oglądalność telewizji poza domem w panelu Nielsena

Projekt realizowany jest na zlecenie Polsat Media (fot. Andrea Piacquadio/Pexels)
Nielsen dołączył do swoich standardowych danych o widowni kanałów telewizyjnych dane dotyczące oglądalności telewizji poza domem, tzw. out of home viewing.
Pomiar oglądalności telewizji w domu oparty na panelu Nielsena liczącym obecnie 3050 gospodarstw domowych (prawie 9 tys. osób), został poszerzony o dodatkowe informacje, jak oglądane są poszczególne kanały poza domem. Dostawcą danych na temat oglądalności poza domem jest Mediapanel Gemiusa, liczący 2100 osób.
"Fuzja obu zbiorów danych została zaprojektowana i przeprowadzona przez zespół data science Nielsen Media International na zlecenie Polsat Media" - podał Nielsen w komunikacie.
Dane telemetryczne Nielsena z dołączoną oglądalnością poza domem dla osób w wieku 7-75 lat dla kanałów monitorowanych przez Gemiusa będą produkowane codzienne od 1 września. Obecnie Nielsen monitoruje 167 kanałów telewizyjnych, a Gemius - 125.
(KOZ, 04.08.2021)
