TVP 1 i TVP 2 poprawiły wyniki w lipcu. Polsat przed TVN w grupie komercyjnej
W lipcu TVP 1 prowadził w grupie ogólnej, a Polsat - w komercyjnej (fot. Andrea Piacquadio/Pexels)
W lipcu TVP 1 i TVP 2 zwiększyły udział w widowni telewizyjnej w grupie ogólnej, a TVP 1 również w komercyjnej.
W grupie ogólnej udział TVP 1 w rynku wyniósł 9,88 proc., co oznacza wzrost z 9,45 proc. w lipcu 2020 roku. Udział Polsatu zmniejszył się z 7,88 proc. do 7,69 proc. TVP 2 zanotował wzrost z 6,27 proc. do 6,83 proc. Dwójka wyprzedziła TVN, którego udział spadł z 6,99 proc. do 6,42 proc. Pierwszą piątkę zamykał TVN 24, uzyskując 5,39 proc. wobec 5,86 proc. rok wcześniej.
W pierwszej dziesiątce znalazły się również: TVP Info - 4,06 proc. (spadek z 5,43 proc.), TV Puls - 3,58 proc. (wzrost z 3,07 proc.), TVN Siedem - 3,33 proc. (spadek z 3,36 proc.), TV 4 - 2,89 proc. (spadek z 3,62 proc.) i TVP Sport - 2,03 proc. (wzrost z 0,41 proc.) - kanał tak jak TVP 1 i TVP 2 pokazywał Euro 2020, a obecnie razem z Jedynką relacjonuje igrzyska olimpijskie w Tokio.
W grupie komercyjnej prowadził Polsat, zdobywając 8,12 proc. udziału wobec 8,85 proc. rok wcześniej. Polsat minimalnie wyprzedził TVN, który zmniejszył udział z 8,91 proc. do 8,11 proc. TVP 1 zanotowała wzrost z 5,07 proc. do 6,74 proc., a TVP 2 spadek - z 5,08 proc. do 4,87 proc.
Dalej były: TVN Siedem - 4,18 proc. (spadek z 4,26 proc.), TV Puls - 4,12 proc. (wzrost z 3,38 proc.), TVN 24 - 3,11 proc. (spadek z 3,63 proc.), TTV - 2,77 proc. (spadek z 3,49 proc.), TV 4 - 2,63 proc. (spadek z 3,29 proc.) i Puls 2 - 2,49 proc. (spadek z 2,63 proc.).
Dane: Nielsen Media.
(KOZ, 03.08.2021)