Serwis streamingowy Viaplay rusza dziś w Polsce
Viaplay ma m.in. prawa do Bundesligi, Premier League (2022/2023), Ligi Europy UEFA, Ligi Konferencji Europy UEFA i wyścigów Formuły 1 (screen: Viaplay.pl)
We wtorek 3 sierpnia rusza w Polsce serwis streamingowy Viaplay. Jego uruchomienie wsparto kampanią reklamową.
W ofercie platformy znajdą się wydarzenia sportowe, międzynarodowe oraz lokalne treści Viaplay Originals, filmy, seriale i programy dla dzieci. Cena miesięcznej subskrypcji wyniesie 34 zł.
Nordic Entertainment Group, do którego należy serwis, ma prawa m.in. do pokazywania piłkarskich rozgrywek Bundesligi, Premier League (od sezonu 2022/2023), Ligi Europy UEFA, Ligi Konferencji Europy UEFA i wyścigów Formuły 1 (od 2023 roku). Szefem redakcji sportowej Viaplay w Polsce jest Paweł Wilkowicz. Zespół tworzą m.in. Mateusz Borek, Szymon Ratajczak, Rafał Wolski, Michał Zachodny i Tomasz Urban.
Ofertę Viaplay Originals tworzyć będzie ponad 70 produkcji oryginalnych, w tym takie seriale, jak "Kochaj mnie", "Max Anger", "Wisting", "Pod osłoną mroku", "Honor" i "Box 21". We wrześniu Viaplay pokaże w Polsce nową odsłonę "Fortu Boyard", który poprowadzą Elżbieta Romanowska, Mariusz Kałamaga i Tamara Gonzalez Perea.
NENT Group zapowiada, że serwis zainwestuje także w produkcję oryginalnych polskich seriali fabularnych. Platforma ma podpisaną umowę dotyczącą dystrybucji z UPC Polska.
Wśród filmów i seriali znajdą się treści stworzone przez studia NBCUniversal, Sony, MGM oraz CBS. Będą to m.in. seriale "New Amsterdam", "Chicago", "The Good Doctor", "S.W.A.T.", "Hawaii Five-0" i "Opowieść podręcznej".
Viaplay dostępny jest dotąd w krajach nordyckich, a także w Estonii, Łotwie i Litwie. W tym roku - poza Polską - uruchomiony zostanie w Stanach Zjednoczonych, a w 2022 roku - w Holandii. Viaplay jest częścią Nordic Entertainment Group.
Działania reklamowe Viaplay prowadzone będą w telewizji, radiu, na nośnikach reklamy zewnętrznej (w tym wielkoformatowe billboardy w Warszawie i Krakowie) i internecie (portale, media społecznościowe, YouTube). Kreację przygotowała agencja kreatywna Freundschaft, a za zakup mediów odpowiada agencja mediowa PHD Media Direction.
(KOZ, 03.08.2021)