Apella zanotowała w 2020 roku dwucyfrowy spadek przychodów
Przewodniczącym rady nadzorczej spółki jest senator PiS Grzegorz Bierecki (fot. Piotr Molecki/East News)
Agencja reklamowa Apella SA w 2020 roku wypracowała 1,2 mln zł zysku netto przy 20 mln zł przychodów ze sprzedaży.
Ze sprawozdania spółki zamieszczonego w Krajowym Rejestrze Sądowym wynika, że jej przychody w porównaniu z 2019 rokiem spadły o 12,6 proc. Niemal w całości pochodziły one ze sprzedaży usług reklamowych i marketingowych - 19,5 mln zł (spadek o 12,7 proc.).
"Na sytuację spółki w okresie sprawozdawczym wpław miała sytuacja w kraju. Rozwijająca się od początku roku 2020 epidemia wirusa SARS-COV-2 spowodowała zahamowanie w wielu branżach, stąd zarówno kontrahenci spółki jak i sama spółka zmuszeni byli zmienić plany budżetowe, zaplanowane inwestycje reklamowe oraz przenieść dużą część działań do strefy internetu" - czytamy w sprawozdaniu Apelli.
Spadły również koszty działalności operacyjnej o 12,8 proc., do 18,5 mln zł, z czego 6,6 mln zł pochłonęły wynagrodzenia (wzrost o 2,5 proc.).
Za to zysk netto Apelli wzrósł o 13,3 proc. i wyniósł 1,2 mln zł. Akcjonariusze zdecydowali, że na wypłatę dywidendy trafi 867 tys. zł, na kapitał zapasowy - 219 tys. zł, a na kapitał rezerwowy - 100 tys. zł.
Jak podano w sprawozdaniu, Apella w 2020 roku kontynuowała m.in. obsługę Kasy Stefczyka i Fratrii (jest jej mniejszościowym udziałowcem) i pozyskiwała nowych klientów zewnętrznych, a "efektem tych działań było kontynuowanie lub nawiązanie współpracy z podmiotami m.in. z sektora energetycznego i farmaceutycznego". Z kolei w 2021 roku Apella dołączyła do agencji obsługujących Totalizator Sportowy.
Na koniec 2020 roku w spółce pracowały 64 osoby, czyli o dwie mniej, niż rok wcześniej.
Prezesem Apelli jest Romuald Orzeł (jednocześnie prezes Fratrii), a przewodniczącym rady nadzorczej Grzegorz Bierecki, senator Prawa i Sprawiedliwości.
(KOZ, 19.07.2021)