Debiut YouTube Shorts w Polsce
Nowa usługa YouTube spróbuje zdetronizować TikTok na rynku krótkich form wideo (fot. materiały prasowe)
Sukces TikToka zwrócił uwagę Google'a, który wykorzystał swoje zasoby do uruchomienia YouTube Shorts, usługi od dziś dostępnej także w Polsce.
W Polsce udostępniono wersję beta YouTube Shorts, czyli produkt Google (Alphabet) konkurencyjny względem Reels Facebooka oraz TikToka chińskiego ByteDance. Użytkownicy będą mogli nagrywać krótkie filmy dostosowane do urządzeń mobilnych. Atutem nowej usługi jest możliwość pobrania ścieżki dźwiękowej z materiałów serwisu YouTube.
Usługa Shorts zadebiutowała we wrześniu 2020 roku w Indiach, gdzie TikTok jest zakazany. Teraz wersja beta pojawi się w ponad stu krajach (z wyłączeniem Chin, gdzie z kolei YouTube jest niedostępny).
Z myślą o rozwoju produktu powołano Fundusz YouTube Shorts wartości 100 mln dol. na lata 2021-2022. Dzięki temu najlepsi twórcy filmów mogą liczyć na finansowe wsparcie.
"Chcemy, aby tworzenie Shorts było łatwe i przyjemne, zamierzamy wprowadzić więcej funkcji" - zapowiedział Todd Sherman, globalny menedżer ds. produktu YouTube Shorts.
(BKS, 13.07.2021)