Disney+ coraz wolniej zdobywa nowych widzów
Disney+ planuje wejść na polski rynek w tym roku (fot Marques Kaspbrak/Unsplash)
Wzrost subskrypcji serwisu Disney+ znacznie zwolnił w ciągu ostatnich miesięcy. W zakończonym 3 lipca drugim kwartale br. liczba abonentów na największym rynku - w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie - wynosiła 38 mln, a na całym świecie 110 mln.
W ciągu tego kwartału wzrost na największym rynku wyniósł 1 mln, a na świecie 6,4 mln, w poprzednich trzech miesiącach dochodząc do poziomu 103,6 mln. Coraz częściej postęp Disney+ był napędzany przez Indie, gdzie liczba abonentów usługi Hotstar w ciągu ostatniego półrocza wzrosła z 12 do 38 mln. Niskie ceny subskrypcji na tym rynku spowodowały, że serwis odnotował jednak spadek średniego miesięcznego przychodu na abonenta (ARPU) o 29 proc. do 3,99 dol. w drugim kwartale.
Netflix, największy streamingowy serwis świata, ostatnio także wyhamował. Ale i tak ma zdecydowanie najwięcej subskrypcji - w okolicach 210 mln.
(MAC, 09.07.2021)