"Pytanie na śniadanie" przed "Dzień dobry TVN", ale nie w grupie komercyjnej
"Pytanie na śniadanie" oglądało w TVP 2 średnio 463 tys. widzów (screen Pytanienasniadanie.tvp.pl)
W pierwszym półroczu 2021 roku "Pytanie na śniadanie" oglądało w TVP 2 średnio o 50 tys. widzów więcej niż konkurencyjne "Dzień dobry TVN". Program TVN osiąga jednak lepsze wyniki od śniadaniówki TVP 2 w grupie komercyjnej, powiększając przewagę nad konkurencją.
"Pytanie na śniadanie", nadawane od 7.30 do 11.15, gromadziło w telewizyjnej Dwójce średnio 463 tys. widzów - 10 tys. mniej niż w pierwszym półroczu 2020 roku. Wzrósł za to udział TVP 2 w rynku w tym paśmie w grupie ogólnej - rok do roku z 8,26 proc. do 8,9 proc.
"Dzień dobry TVN", emitowane między 8 a 11.30, śledziło średnio 413 tys. widzów - o 27 tys. mniej niż przed rokiem. W grupie ogólnej udział TVN zmniejszył się z 7,9 proc. do 7,71 proc.
Natomiast w grupie komercyjnej TVN, pokazując poranny program, zwiększył udział z 10,61 proc. do 11,04 proc., podczas gdy TVP 2 zmniejszył - z 9,41 proc. do 8,09 proc.
Z kolei "Nowy dzień" Polsat News przyciągał do Polsatu w godz. 6.00-8.40 średnio 297 tys. widzów, tj. o 20 tys. mniej niż rok wcześniej. Polsat w grupie ogólnej miał wtedy 10,88 proc. udziału w rynku (wzrost z 10,26 proc.), a w komercyjnej - 12,54 proc. (spadek z 13,53 proc.).
Dane: Nielsen Media.
(KOZ, 08.07.2021)