Nielsen: kanały sportowe poprawiły wyniki w pierwszym półroczu
Czołówkę kanałów sportowych tworzyły TVP Sport, Eurosport 1 i Polsat Sport (fot. Cottonbro/Pexels.com)
W pierwszym półroczu 2021 roku łączny udział kanałów sportowych w rynku wzrósł o 3/4 w porównaniu z pierwszym półroczem 2020 roku, kiedy z powodu pandemii od marca nie odbywały się wydarzenia sportowe. Liderem w segmencie pozostaje naziemny TVP Sport.
W grupie ogólnej TVP Sport (Telewizja Polska) w pierwszym półroczu 2021 roku miał 1,1 proc. udziału w rynku, co oznacza wzrost z 0,55 proc. w analogicznym okresie rok wcześniej. Na drugim miejscu znalazł się Eurosport 1 (TVN Grupa Discovery), uzyskując 0,67 proc. (wzrost z 0,35 proc.). Trzecie miejsce zajął Polsat Sport (Telewizja Polsat) z 0,53 proc. udziału (wzrost z 0,27 proc.).
W pierwszej dziesiątce najchętniej oglądanych kanałów sportowych były również: Eleven Sports 1 (Telewizja Polsat) - 0,16 proc. (wzrost z 0,1 proc.), Canal+ Sport (Canal+ Polska) - 0,13 proc. (wzrost z 0,09 proc.), Eurosport 2 (TVN Grupa Discovery) - 0,13 proc. (wzrost z 0,09 proc.), Polsat Sport Extra (Telewizja Polsat) - 0,12 proc. (wzrost z 0,07 proc.), nSport+ (Canal+ Polska) - 0,08 proc. (wzrost z 0,05 proc.), Polsat Sport News (Telewizja Polsat) - 0,06 proc. (wzrost z 0,04 proc.) i Polsat Sport Fight (Telewizja Polsat) - 0,05 proc. (spadek z 0,06 proc.).
Wszystkie kanały sportowe w pierwszym półroczu 2021 roku miały łącznie 3,14 proc. udziału w rynku wobec 1,79 proc. w pierwszym półroczu 2020 roku.
W grupie komercyjnej również prowadził TVP Sport, który zwiększył udział z 0,47 proc. do 0,96 proc. Drugi był Eurosport 1 - 0,4 proc. (wzrost z 0,2 proc.), a trzeci Polsat Sport - 0,34 proc. (wzrost z 0,13 proc.).
Dane: Nielsen Media.
(KOZ, 08.07.2021)