Orlen przy pomocy Polska Press wydaje wakacyjny magazyn "Orlen Cafe"
Magazyn "Orlen Cafe" dodawany jest bezpłatnie do kawy kupionej na stacjach Orlenu (screen Facebook/Orlen Stop Cafe)
Przygotowywany przez Polska Press tygodnik "Orlen Cafe" ma być bezpłatnie dodawany do kawy i zawierać reklamy. Na razie reklamuje się tam Orlen. - Takie zachowanie jest bez sensu - komentuje Bartosz Węglarczyk z Onetu.
W magazynie znajdują się artykuły o tematyce podróżniczej, przepisy kulinarne, informacje kulturalne, a także wywiad tygodnia i kącik psychologiczny.
Pierwszy numer wyszedł 2 lipca, ma 24 strony, siedem z nich to reklamy Fundacji Orlen i sieci Stop Cafe. Choć zaplanowano osiem numerów, to jak podają Wirtualne Media, Orlen nie wyklucza wydawania tytułu także po wakacjach, jeśli znajdą się reklamodawcy.
- Jeżeli chodzi o warunki rynkowe, takie zachowanie jest bez sensu, bo "Orlen Cafe" będzie publikował reklamy, które mogłyby się znaleźć w tytułach Polska Press - komentuje Bartosz Węglarczyk, redaktor naczelny Onet.pl, w rozmowie z "Press". - Trzeba jednak pamiętać, że w tym przypadku warunki rynkowe nie grają roli. Kiedy ma się takiego właściciela jak Orlen, wydawnictwo zawsze będzie na plusie. Najwyżej koncern wykupi kampanię reklamową choćby nawet za 20 mln zł, dla nich to przecież żaden wydatek - dodaje Węglarczyk.
Do Polska Press należy 20 z 24 wydawanych w Polsce dzienników regionalnych oraz blisko 120 tygodników lokalnych. W grudniu 2020 roku PKN Orlen ogłosił przejęcie wydawnictwa od niemieckiej Verlagsgruppe Passau Capital Group.
(KRY, 06.07.2021)