TVP 1 i TVP 2 poprawiły wyniki w pierwszym półroczu. TVN liderem w grupie komercyjnej
W grupie ogólnej udział TVP 1 w rynku wyniósł 10,11 proc. (Fot. Nothing Ahead/Pexels)
W pierwszym półroczu 2021 roku TVP 1 i TVP 2 zwiększyły udział w widowni telewizyjnej w grupie ogólnej, a TVP 1 również w grupie komercyjnej. TVN utrzymał pozycję lidera w grupie komercyjnej.
W grupie ogólnej udział TVP 1 w rynku wyniósł 10,11 proc., co oznacza wzrost z 9,68 proc. w pierwszym półroczu 2020. Udział Polsatu spadł z 8,36 proc. do 8,22 proc. TVP 2 wyprzedziła TVN, poprawiając wynik z 7,63 proc. do 8,18 proc. Z kolei TVN zanotował spadek z 7,66 proc. do 7,04 proc.
- Bezsprzecznym liderem jest TVP 1, która jeszcze poprawiła wynik z 2020 roku, przekraczając 10 procent udziału w rynku - komentuje Katarzyna Baczyńska, head of media w agencji One House. Jej zdaniem wzrost jest efektem Euro 2020. - Turniej przyciągnął do Telewizji Polskiej widzów, którzy na co dzień rzadko wybierają ofertę programową TVP, stąd wzrosty w obu grupach - zwraca uwagę Baczyńska.
W pierwszej dziesiątce w grupie ogólnej znalazły się również: TVN 24 - 4,78 proc. (spadek z 5,16 proc.), TVN Siedem - 3,7 proc. (wzrost z 3,4 proc.), TVP Info - 3,7 proc. (spadek z 5,2 proc.), TV Puls - 3,52 proc. (spadek z 3,59 proc.), TV 4 - 3,23 proc. (spadek z 3,66 proc.) i TTV - 2,12 proc. (spadek z 2,24 proc.).
W grupie komercyjnej dalej prowadził TVN, notując 9,21 proc. udziału, podczas gdy w pierwszym półroczu 2020 roku miał 9,77 proc. Wynik powyżej 9 proc. utrzymał również Polsat - 9,12 proc. wobec 9,58 proc. rok wcześniej. TVP 1 zanotowała wzrost z 5,87 proc. do 6,21 proc., a TVP 2 spadek - z 6,68 proc. do 6,11 proc.
Dalej były: TVN Siedem - 4,73 proc. (wzrost z 4,32 proc.), TV Puls - 4,18 proc. (wzrost z 3,87 proc.), TTV - 3,31 proc. (spadek z 3,52 proc.), TVN 24 - 3,05 proc. (spadek z 3,47 proc.), TV 4 - 2,95 proc. (spadek z 3,38 proc.) i Puls 2 - 2,05 proc. (spadek z 2,27 proc.).
Dane: Nielsen Media.
(KOZ, 05.07.2021)