Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Czerwiec 23, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Reklamy Google'a pod lupą Komisji Europejskiej

Według KE Google miał faworyzować własne usługi w reklamach internetowych (fot. Souvik Banerjee/Unsplash.com)

Komisja Europejska wszczęła dochodzenie ws. złamania przez Google zasad konkurencji. Koncern miał w swoich reklamach internetowych faworyzować własne usługi, utrudniając działania wydawców.

 "Google zbiera dane, które mają być wykorzystywane do ukierunkowanych celów reklamowych, sprzedaje powierzchnię reklamową, a także działa jako pośrednik reklamowy online. Tak więc Google jest obecny na prawie wszystkich poziomach łańcucha dostaw reklam graficznych online. Obawiamy się, że Google utrudnił (działanie - przyp. red.) konkurencyjnym usługom reklamowym" - powiedziała w wywiadzie wiceprzewodnicząca KE Margrethe Vestager, odpowiedzialna za politykę konkurencji.

Komisja chce zbadać, czy Google utrudniał reklamodawcom i wydawcom dostęp do danych z reklam graficznych, narzucał obowiązek korzystania z Google Ad Manager przy reklamach na YouTube oraz faworyzował własne rozwiązania reklamowe. Postępowanie wszczęto na podstawie art. 101 Traktatu o Funkcjonowaniu Unii Europejskiej, który zakazuje stosowania porozumień wykluczających konkurentów z rynku.

Decyzję KE z zadowoleniem przyjęli we wspólnym oświadczeniu europejskie media oraz wydawcy. "Nadszedł czas, aby Europa nałożyła więcej obowiązków na globalne platformy internetowe – które już dawno przestały być jedynie dostawcami infrastruktury technologicznej – i uczyniła je bardziej odpowiedzialnymi poprzez odzwierciedlenie ich siły rynkowej, codziennego masowego zasięgu i wpływu na społeczeństwa" - napisano w stanowisku. Sygnatariusze apelu, m.in. Europejskie Stowarzyszenie Wydawców Gazet (ENPA) i Europejska Unia Nadawców (EBU), wzywają komisję do zapewnienia wydawcom swobody redakcyjnej i ograniczenia możliwości usuwania treści przez koncerny cyfrowe.

KE szacuje, że w 2019 roku wydatki na reklamy graficzne tylko na terenie Unii wyniosły około 20 mld euro.

(PTD, 23.06.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.