Audytorium 17 z większymi przychodami i niewielkim zyskiem
Przychody Audytorium 17 rok do roku urosły o 13 proc. (fot. Skylar Kang/Pexels)
Spółka Audytorium 17, reprezentująca regionalne rozgłośnie publiczne na ogólnopolskim rynku reklamowym, w 2020 roku zwiększyła przychody i wypracowała zysk netto.
Ze sprawozdania spółki złożonego w Krajowym Rejestrze Sądowym wynika, że przychody Audytorium 17 w porównaniu z 2019 rokiem wzrosły o 13 proc., do 6,2 mln zł. "Można założyć, że gdyby nie załamanie rynku związane z pandemią, przychody netto byłyby znacznie większe" - napisano w sprawozdaniu.
- Wzrost przychodów w tym trudnym okresie wynikał przede wszystkim z pozyskania nowych klientów oraz bezpośredniej współpracy z nimi - mówi "Presserwisowi" Paweł Paluch, prezes Audytorium 17. - Udało się to poprzez niestandardowe i unikalne w skali rynku radiowego podejście do planowania i rozliczania kampanii - twierdzi Paluch.
Według Publicis Group w 2020 roku wydatki na reklamę w radiu zmniejszyły się o 9,5 proc. względem 2019 roku.
W 2020 roku Audytorium 17 zleciła do emisji 108 486 spotów i obsłużyła 452 zlecenia kampanii reklamowych. "Pozyskano bezpośrednio na bardzo dobrych warunkach klientów Media Expert, Aldi, Polfarmex. Współpracowano bezpośrednio z Polskim Funduszem Rozwoju, Kancelarią Prezesa Rady Ministrów, Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska, Ministerstwem Cyfryzacji, ARiMR, GDOŚ" - napisano w sprawozdaniu.
Audytorium 17 zakończyła 2020 rok z 46 tys. zł zysku netto wobec 71 tys. zł straty w 2019 roku.
W 2020 roku udział rozgłośni regionalnych zrzeszonych w Audytorium 17 w czasie słuchania wynosił 4,8 proc. (4,7 proc. w 2019 roku; badanie Radio Track).
(KOZ, 21.06.2021)