Liczba oglądanych reklam w telewizji w 2024 roku  |  Kompania Piwowarska wybiera  |  Debaty ze studentami w TVP  |  Kolejny sezon "MasterChefa"  |  SkupSzop zamknął rok  |  Awans w Grupie Iberion  |  Gazeta.pl zachęca do subskrypcji innych serwisów  |  Oglądalność serialu "Sprawiedliwi. Trójmiasto" w TV 4  |  Radio Nowy Świat na pięciolecie zbiórki  |  Studenckie Radio Egida w DAB+  |  Outdoor 2025: stabilny wzrost i dalsza cyfryzacja  |  Biedronka Home  |  KUPS szuka agencji  |  Międzynarodowa kampania OBI  |  Apple TV+ wyprodukuje czwarty sezon serialu "Ted Lasso"  |  OpenAI i Sam Altman kontra Elon Musk. Proces jesienią  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Liczba oglądanych reklam w telewizji w 2024 roku  |  Kompania Piwowarska wybiera  |  Debaty ze studentami w TVP  |  Kolejny sezon "MasterChefa"  |  SkupSzop zamknął rok  |  Awans w Grupie Iberion  |  Gazeta.pl zachęca do subskrypcji innych serwisów  |  Oglądalność serialu "Sprawiedliwi. Trójmiasto" w TV 4  |  Radio Nowy Świat na pięciolecie zbiórki  |  Studenckie Radio Egida w DAB+  |  Outdoor 2025: stabilny wzrost i dalsza cyfryzacja  |  Biedronka Home  |  KUPS szuka agencji  |  Międzynarodowa kampania OBI  |  Apple TV+ wyprodukuje czwarty sezon serialu "Ted Lasso"  |  OpenAI i Sam Altman kontra Elon Musk. Proces jesienią  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Liczba oglądanych reklam w telewizji w 2024 roku  |  Kompania Piwowarska wybiera  |  Debaty ze studentami w TVP  |  Kolejny sezon "MasterChefa"  |  SkupSzop zamknął rok  |  Awans w Grupie Iberion  |  Gazeta.pl zachęca do subskrypcji innych serwisów  |  Oglądalność serialu "Sprawiedliwi. Trójmiasto" w TV 4  |  Radio Nowy Świat na pięciolecie zbiórki  |  Studenckie Radio Egida w DAB+  |  Outdoor 2025: stabilny wzrost i dalsza cyfryzacja  |  Biedronka Home  |  KUPS szuka agencji  |  Międzynarodowa kampania OBI  |  Apple TV+ wyprodukuje czwarty sezon serialu "Ted Lasso"  |  OpenAI i Sam Altman kontra Elon Musk. Proces jesienią  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Czerwiec 17, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Świderski pozostaje prezesem WP, akcjonariusze dostaną dywidendę

Akcjonariusze Wirtualnej Polski na kolejną kadencję powołali prezesa Jacka Świderskiego (fot. materiały prasowe)

Walne zgromadzenie spółki Wirtualna Polska Holding SA zdecydowało o wypłaceniu akcjonariuszom pod koniec czerwca 45,3 mln zł dywidendy (1,55 zł za akcję). Do rady nadzorczej spółki powołano nowych członków.

Kwota przeznaczona na dywidendę pochodzi z zysków spółki z lat ubiegłych. Zwyczajne walne zgromadzenie holdingu na dzień przyznania dywidendy wyznaczyło 22 czerwca, a na dzień wypłaty - 29 czerwca. Rok temu w związku z niepewnością rynkową po wybuchu epidemii spółka nie wypłaciła dywidendy.

Akcjonariusze Wirtualnej Polski na kolejną kadencję powołali prezesa Jacka Świderskiego oraz członków rady nadzorczej: przewodniczącego Jarosława Mikosa, Beatę Barwińską-Piotrowską, Mariusza Jarzębowskiego, Piotra Waltera, Aleksandra Wilewskiego i Witolda Woźniaka. Nowymi członkami rady nadzorczej spółki zostali Katarzyna Beuch i Grzegorz Konieczny. 

Katarzyna Beuch od ponad roku jest dyrektorką finansową w Benefit Systems SA. Wcześniej pracowała w Getin Holding, Santander Consumer Banku, KGHM, Ernst & Young Audyt i w Banku Zachodnim. Jest członkinią rad nadzorczych spółek Kruk i ATM Grupa.

Z kolei Grzegorz Konieczny jest menedżerem z ponad 29-letnim doświadczeniem w inwestowaniu na rynkach wschodzących. Obecnie jest szefem działu Global Emerging Markets Equities w Gulf International Bank (Wielka Brytania), gdzie odpowiada za tworzenie i realizację strategii oraz procesu inwestycyjnego wraz z budową zespołu inwestycyjnego.

Przychody Wirtualnej Polski wzrosły w pierwszym kwartale 2021 roku z 149,81 mln zł do 178,93 mln zł, z czego najwięcej wpływów pochodziło z segmentu internetowego - 172,89 mln zł (wzrost o 20,07 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w 2020 roku). Z kolei wpływy z segmentu telewizyjnego spadły z 6,59 mln zł do 6,04 mln zł (spadek o 8,35 proc.). Kwartalny zysk netto spółki przekroczył 27 mln zł, a skorygowana EBITDA 60,8 mln zł (wzrost o 48 proc.).

(BAE, 17.06.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.