TV Biełsat chce mieć więcej pieniędzy z reklam
Oferta reklamowa kanału jest skierowana do podmiotów zainteresowanych m.in. rynkiem białoruskim (fot. archiwum Press)
Nadawana przez TVP Telewizja Biełsat chce pozyskiwać więcej pieniędzy z emisji reklam. W związku z większą oglądalnością zmienia cennik emisji spotów.
Kanał od 2009 roku jest reprezentowany przez biuro reklamy TVP. Teraz oferta reklamowa stacji została rozwinięta.
- Biełsat opracował profesjonalną ofertę oraz ma pełną opiekę biura reklamy TVP. Stacja była już wcześniej w ofercie i emitowała reklamy, ale teraz kładziemy większy nacisk na komercjalizację w związku z przypływem widzów, spowodowanym sytuacją na Białorusi, a także rozwojem internetowych kanałów dystrybucji produktów medialnych - mówi "Pressowi" Miłosz Dobrzyński, główny specjalista ds. promocji TV Biełsat.
Według cennika na czerwiec koszt zakupu 30-sekundowego spotu to 90 zł. Oferta reklamowa kanału jest skierowana do podmiotów zainteresowanych m.in. rynkiem białoruskim.
- Z racji tego, że głównym językiem emisji Biełsatu jest białoruski, zaś część programów jest nadawana w dominującym tak na Białorusi, jak i w wielu innych państwach postsowieckich języku rosyjskim, reklamy na naszej antenie mogą być emitowane w tych dwóch językach - dodaje Dobrzyński.
Telewizja Biełsat utrzymuje się głównie z dotacji od Ministerstwa Spraw Zagranicznych i od międzynarodowych instytucji. W tym roku MSZ przeznaczył dla TV Biełsat 22,5 mln zł. Kanał jest też współfinansowany przez Telewizję Polską. Stacja ruszyła w grudniu 2007 roku.
(MNIE, 10.06.2021)