Lipcowy cennik Polsatu  |  Apteki mają szansę odzyskać prawo  |  Widownia serialu "Pierwsza miłość"  |  Oglądalność "Komisarza Alexa" w TVP 1  |  Telewizja kablowa ze spadkiem  |  Wyniki finansowe producenta "Kanapowców" i "Życia na kredycie" dla TTV  |  Serwisy plotkarskie zyskały użytkowników  |  Zespół agencji N42 Group  |  Publicis Groupe Polska wprowadza narzędzie  |  Heart & Brain przygotowała kampanię  |  ASAP&ASAP odpowiada za obsługę trzech brandów  |  Influencerzy z Dre$$code promują markę Orbit  |  Dyrektorka marketingu IAB Polska  |  Paramount+ zrealizuje drugi sezon "Strefy gangsterów" Guya Ritchiego  |  Colbert I. King po 35 latach żegna się z czytelnikami "The Washington Post"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Lipcowy cennik Polsatu  |  Apteki mają szansę odzyskać prawo  |  Widownia serialu "Pierwsza miłość"  |  Oglądalność "Komisarza Alexa" w TVP 1  |  Telewizja kablowa ze spadkiem  |  Wyniki finansowe producenta "Kanapowców" i "Życia na kredycie" dla TTV  |  Serwisy plotkarskie zyskały użytkowników  |  Zespół agencji N42 Group  |  Publicis Groupe Polska wprowadza narzędzie  |  Heart & Brain przygotowała kampanię  |  ASAP&ASAP odpowiada za obsługę trzech brandów  |  Influencerzy z Dre$$code promują markę Orbit  |  Dyrektorka marketingu IAB Polska  |  Paramount+ zrealizuje drugi sezon "Strefy gangsterów" Guya Ritchiego  |  Colbert I. King po 35 latach żegna się z czytelnikami "The Washington Post"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Lipcowy cennik Polsatu  |  Apteki mają szansę odzyskać prawo  |  Widownia serialu "Pierwsza miłość"  |  Oglądalność "Komisarza Alexa" w TVP 1  |  Telewizja kablowa ze spadkiem  |  Wyniki finansowe producenta "Kanapowców" i "Życia na kredycie" dla TTV  |  Serwisy plotkarskie zyskały użytkowników  |  Zespół agencji N42 Group  |  Publicis Groupe Polska wprowadza narzędzie  |  Heart & Brain przygotowała kampanię  |  ASAP&ASAP odpowiada za obsługę trzech brandów  |  Influencerzy z Dre$$code promują markę Orbit  |  Dyrektorka marketingu IAB Polska  |  Paramount+ zrealizuje drugi sezon "Strefy gangsterów" Guya Ritchiego  |  Colbert I. King po 35 latach żegna się z czytelnikami "The Washington Post"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Czerwiec 08, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Marcin Gutowski stworzył nowy cykl reportaży o nadużyciach w Kościele

"KRÓLestwo" to pierwsza część cyklu autorstwa Marcina Gutowskiego pt. "Bielmo" (screen Tvn24.pl)

"Bielmo" to kolejny po "Don Stanislao" reportaż Marcina Gutowskiego poruszający temat nadużyć seksualnych w Kościele. Pierwszy odcinek cyklu, "KRÓLestwo", jest już dostępny w internecie.

Po głośnym reportażu "Don Stanislao" Marcin Gutowski, reporter "Czarno na białym" TVN 24, postanowił kontynuować temat roli, jaką otoczenie Jana Pawła II i on sam odgrywało w procederze tuszowania przypadków nadużyć seksualnych w Kościele katolickim.

"KRÓLestwo" to pierwsza część cyklu pt. "Bielmo", który odsłania kolejne przypadki tego procederu. Gutowski skupia się na polonijnym seminarium w Orchard Lake niedaleko Detroit w Stanach Zjednoczonych, gdzie kształcą się polscy klerycy, a rektor seminarium ks. Mirosław Król został oskarżony o molestowanie seksualne. Gutowski dotarł do ofiar Króla, a także zbadał jego powiązania m.in. z polskimi biskupami, a zwłaszcza kard. Stanisławem Dziwiszem. 

- Wątków patologicznych nieprawidłowości, które jak w soczewce skupiają się w tym seminarium w miasteczku w stanie Michigan, jest tyle, że można by nimi obdzielić co najmniej kilka takich reportaży - mówił na antenie TVN 24 Marcin Gutowski.

Reportaż "KRÓLestwo" można oglądać od poniedziałku 7 czerwca w TVN24 GO, a telewizyjna premiera w TVN 24 odbędzie się w środę o 20.30 w programie "Czarno na białym".

W listopadzie ub.r. premierę miał reportaż Marcina Gutowskiego "Don Stanislao" o kard. Stanisławie Dziwiszu, w którym hierarsze zarzucono ukrywanie afer pedofilskich w Kościele. Półtoragodzinny reportaż wyemitowany w TVN 24 listopada oglądało średnio 1,74 mln widzów.

Marcin Gutowski jest laureatem piątego miejsca w kategorii Dziennikarz Roku w konkursie Grand Press 2020.

(BAE, 08.06.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.