Polsat i TVP 2 w maju poprawiły wyniki w grupie ogólnej
W grupie ogólnej TVP 2 uzyskała wyższy udział niż TVN (fot. Karolina Grabowska/Pexels)
W maju Polsat i TVP 2 zwiększyły udział w widowni telewizyjnej w grupie ogólnej, a TVP 1 w grupie komercyjnej.
W grupie ogólnej udział TVP 1 w rynku wyniósł 9,35 proc., co oznacza niewielki spadek z 9,38 proc. w maju 2020 roku. Udział Polsatu wzrósł z 8,07 do 8,14 proc., a TVP 2 - z 7,21 proc. do 8,01 proc.
Dwójka wyprzedziła TVN, który zanotował spadek z 8,08 proc. do 7,21 proc. Pierwszą piątkę zamykał TVN 24, uzyskując 4,72 proc. wobec 5,18 proc. rok wcześniej. Z kolei TVP Info zmniejszył udział z 5,28 proc. do 3,82 proc.
W pierwszej dziesiątce znalazły się również: TVN Siedem - 3,77 proc. (wzrost z 3,23 proc.), TV 4 - 3,7 proc. (wzrost z 3,57 proc.), TV Puls - 3,63 proc. (minimalny wzrost z 3,62 proc.) i TTV - 2,4 proc. (wzrost z 2,37 proc).
W grupie komercyjnej prowadził TVN, notując 9,55 proc. udziału, co oznacza spadek z 10,26 proc. w maju 2020 roku. Minimalny spadek zanotował Polsat - z 9,04 proc. do 9,03 proc. Udział TVP 2 zmniejszył się z 5,69 proc. do 5,75 proc., a TVP 1 zwiększył - z 5,33 proc. do 5,36 proc.
Dalej były: TVN Siedem - 5,01 proc. (wzrost z 4,22 proc.), TV Puls - 4,4 proc. (wzrost z 4,13 proc.), TTV - 3,74 proc. (spadek z 3,81 proc.), TV 4 - 3,3 proc. (spadek z 3,39 proc.), TVN 24 - 2,85 proc. (spadek z 3,29 proc.) i Puls 2 - 2,24 proc. (spadek z 2,46 proc.).
Dane: Nielsen Media.
(KOZ, 02.06.2021)