Ponad połowa firm ma strategię marketingową - wynika z badania BUZZcenter
Badanie strategii marketingowych w firmach przeprowadzono na przełomie kwietnia i maja 2021 roku (fot. materiały prasowe)
Z badania BUZZcenter wynika, że przedstawiciele mikroprzedsiębiorstw i nawet dużych korporacji często mylą strategię z planem marketingowym.
Wyniki badania BUZZcenter pokazują, że 54 proc. firm posiada strategię marketingową, natomiast 43 proc. nie ma takiego dokumentu. Połowa badanych nie rozróżnia strategii od planu marketingowego. Większe podmioty znacznie częściej posiadają udokumentowaną strategię, ale respondenci często pomijają kluczowe elementy strategii marketingowej, przez co można sądzić, że część z tych dokumentów nie jest do końca poprawna. Z ankiet i pogłębionych wywiadów wynika, że działania marketingowe często nie są mierzone i analizowane, przez co mogą być nieefektywne i kosztowne.
"Podczas badania zwróciliśmy uwagę na kluczowy aspekt: 26 proc. respondentów wskazuje, że mają za mały budżet marketingowy" – komentuje Kamila Kierzek-Mechło, dyrektor zarządzająca BUZZcenter.
Ogólnopolskie badanie strategii marketingowych w firmach przeprowadzono metodą ilościową oraz jakościową na przełomie kwietnia i maja 2021 roku. Pomiar ilościowy zrealizowano metodą CAWI na próbie 157 osób z grupy docelowej. W badaniu jakościowym zrealizowano 15 pogłębionych wywiadów indywidualnych.
(AMS, 27.05.2021)