Gracenote poszerza zasięg metadanych o Polskę
Gracenote należy do Nielsena (fot. materiały prasowe)
Gracenote, firma należąca do Nielsena, rozszerza zasięg metadanych audio i wideo o Polskę.
Jak przekonuje Nielsen, metadane Gracenote pozwolą nadawcom i platformom streamingowym "podnieść jakość rozrywki oferowanej polskim widzom, zwiększając oglądalność popularnych programów lokalnych i globalnych".
Korzystając z globalnych danych dostarczanych przez Gracenote, polscy nadawcy będą mogli zaoferować przewodniki po programach i interfejsy użytkownika, które prezentują m.in. ramówki telewizyjne, opisy programów i zdjęcia do nich.
Gracenote tworzy standardy rozpoznawania audio i wideo dzięki bazie danych zawierającej opisy ponad 100 mln utworów, listy programów telewizyjnych dla ponad 85 krajów oraz statystyki obejmujące ponad 70 dyscyplin sportowych.
(KOZ, 26.05.2021)