Kantar: 28-proc. wzrost wydatków reklamowych w kwietniu
Najwięcej przeznaczono na reklamę w telewizji – 1,9 mld zł (fot. Pixabay.com)
W kwietniu 2021 roku reklamodawcy zwiększyli wydatki w mediach o 28,2 proc. w stosunku do kwietnia ub.r. - wynika z danych cennikowych netto firmy Kantar.
Na reklamę w mediach (bez promocji w internecie i bez uwzględnienia rabatów) przeznaczono w kwietniu 3,1 mld zł. Po ponad roku trwania kryzysu wywołanego pandemią koronawirusa wydatki reklamowe zwiększono w telewizji, radiu i na nośnikach reklamy zewnętrznej. Najwięcej przeznaczono na reklamę w telewizji – 1,9 mld zł (wzrost o 33,6 proc.). Na promocję w radiu wydano 656 mln zł (wzrost o 44,7 proc.), a w OOH – 116 mln zł (wzrost o 43,7 proc.).
W pozostałych mediach ograniczono wydatki na reklamę: w magazynach wyniosły 301 mln zł (spadek o 9,7 proc.), w dziennikach – 101 mln zł (spadek o 1,2 proc.), w metrze – blisko 5 mln zł (spadek o 50,2 proc.). W kwietniu wciąż były zamknięte kina, z racji czego nie promowano się w nich.
Najwięcej na reklamę wydała cennikowo Aflofarm Farmacja Polska – 140,5 mln zł (spadek o 2,8 proc.). Drugim największym reklamodawcą był Lidl – 75,6 mln zł (wzrost o 2,5 proc.), a trzecim Terg (właściciel sieci Media Expert) – 69,1 mln zł (wzrost o 63,8 proc.). Euro-Net Warszawa przeznaczyła na reklamę 60 mln zł (wzrost o 33,4 proc.), a Ferrero Polska – 47,4 mln zł (wzrost o 23,3 proc.).
(IKO, 26.05.2021)