Burda Media Polska ma stratę za 2020 rok, ale inwestuje
Przychody Burda Media Polska spadły w 2020 roku z 163,67 mln zł do 130,76 mln zł
W 2020 roku Burda Media Polska zanotowała spadek wpływów ze sprzedaży o 20,1 proc. Strata netto wyniosła 9,83 mln zł.
Przychody Burda Media Polska spadły w 2020 roku z 163,67 mln zł do 130,76 mln zł. Najwięcej wpływów pochodziło ze sprzedaży wyrobów - 43,74 mln zł (spadek o 27,16 proc. w porównaniu z 2019 rokiem). Z kolei wpływy ze sprzedaży usług reklamowych spadły do 42,78 mln zł (spadek o 35,21 proc.). Wzrosły za to przychody ze sprzedaży towarów o 22,59 proc. - do 39,27 mln zł, oraz przychody ze sprzedaży pozostałej - o 14,24 proc. - do 5,82 mln zł. Strata netto spółki wyniosła 9,83 mln zł. Przychody krajowe zmalały ze 150,83 do 124,77 mln zł, a zagraniczne z 12,07 do 6,64 mln zł.
Spółka tłumaczy, że niższe przychody były spowodowane zamknięciem punktów sprzedaży prasy i książek, a po zamknięciu galerii handlowych znacząco spadły zamówienia reklamowe od klientów spółki.
Koszty działalności operacyjnej spółki zmalały z 160,26 mln zł do 137,87 mln zł (spadek o 13,97 proc.). Spadły także koszty wynagrodzeń pracowników o 12,94 proc. - do 26,26 mln zł. Średnioroczne zatrudnienie w firmie zmniejszono o 19 osób.
“Oszczędności poczynione zostały we wszystkich obszarach i działach. Podjęte zostały działania restrukturyzacyjne oraz przegląd produktów, m.in. dokonano optymalizacji zatrudnienia i kosztów wynagrodzeń, renegocjacji umów dotyczących nabywanych usług i odroczono możliwe płatności, które mogły zostać odłożone w czasie” - pisze spółka w sprawozdaniu.
Burda Media Polska otrzymała dofinansowanie do kosztów wynagrodzeń ze środków tarczy antykryzysowej za trzy miesiące.
W maju Burda Media Polska i szwajcarska firma Edipresse Group podpisały umowę o sprzedaży Edipresse Polska. W portfolio Burda Media Polska obecnie znajdują się magazyny papierowe (m.in. "National Geographic", "Focus", "Dobre Rady", "Elle", "Gala" i "Claudia"), serwisy internetowe (m.in. Claudia.pl, Elle.pl, Kobieta.pl), wydawnictwo książkowe oraz kolekcje wydawnicze.
(BAE, 26.05.2021)