Agora zwiększyła stratę, przychody spadły o połowę
(fot. Piotr Molecki/East News)
W pierwszym kwartale 2021 roku Agora zanotowała spadek wpływów ze sprzedaży o połowę. Strata netto wzrosła z 47,1 do 59,4 mln zł. Głównym powodem kłopotów finansowych grupy są zamknięte kina.
Przychody Agory spadły z 289,6 mln zł w pierwszym kwartale 2020 roku do 146,0 mln zł w pierwszym kwartale 2021 roku. Z powodu zamknięcia kin w całej Polsce wskutek epidemii grupa Agora w pierwszym kwartale nie zarobiła nic z działalności kinowej wobec 87,4 mln zł w pierwszym kwartale w minionym roku. Wpływy z działalności filmowej realizowanej głównie przez Next Film skurczyły się z 25,2 do 0,5 mln zł.
Najwięcej wpływów pochodziło z reklamy - 90,06 mln zł (spadek o 20,3 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w 2020 roku). Należąca do firmy Grupa AMS, zajmująca się reklamą outdoorową, zanotowała spadek wpływów reklamowych o 51,8 proc. do 15,1 mln zł. Z kolei w górę poszły przychody z reklam pionu Gazeta.pl i spółki Yieldbird. Wpływy ze sprzedaży wydawnictw spadły z 35,1 mln zł do 33,3 mln zł (spadek o 5,1 proc.). Strata netto spółki wzrosła o 26,1 proc. do 59,4 mln zł.
Wydatki operacyjne Agory spadły o 36,8 proc. do 195,5 mln zł. Najbardziej w dół, bo o 48,9 proc., poszły wydatki na usługi obce, które wyniosły 59,5 mln zł. Wydatki na reprezentację i reklamę spadły o 46,3 proc. do 6,6 mln zł, a na zużycie materiałów i energii i wartość sprzedanych towarów i materiałów o 41,9 proc. do 18 mln zł.
Agora na wynagrodzenia i świadczenia pracownicze przeznaczyła 72,3 mln zł, czyli o 11,8 proc. mniej niż w analogicznym okresie minionego roku.
(BAE, 21.05.2021)