Wirtualna Polska zwiększyła wpływy i zysk w w pierwszym kwartale 2021 roku
Przychody Wirtualnej Polski, której prezesem jest Jacek Świderski, wzrosły w pierwszym kwartale 2021 roku do 178,93 mln zł (fot. materiały prasowe)
W pierwszym kwartale 2021 roku Wirtualna Polska Holding S.A. zanotowała wzrost wpływów ze sprzedaży o 19,4 proc. Zysk netto wzrósł prawie czterokrotnie, a skorygowana EBITDA niemal o niemal 50 proc.
Przychody Wirtualnej Polski wzrosły w pierwszym kwartale 2021 roku z 149,81 mln zł do 178,93 mln zł, z czego najwięcej wpływów pochodziło z segmentu internetowego - 172,89 mln zł (wzrost o 20,07 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w 2020 roku). Z kolei wpływy z segmentu telewizyjnego spadły z 6,59 mln zł do 6,04 mln zł (spadek o 8,35 proc.).Zysk netto spółki przekroczył 27 mln zł, a skorygowana EBITDA 60,8 mln zł, co oznacza wzrost o 48 proc.
– W czwartym kwartale 2020 roku i pierwszym 2021 miało miejsce rzadkie zjawisko na naszym mediowym niebie – rynku cyfrowej reklamy display. Naszym zdaniem polskie portale jako całość, a nie tylko WP, rosły szybciej niż Google i Facebook łącznie. To wynik wyjątkowo dużego popytu na digitalowe kampanie wizerunkowe w lockdownie – mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding.
Wirtualna Polska to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem Strony Głównej WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty czy autocentrum.pl.
(BAE, 18.05.2021)