Polacy oglądają telewizję w rodzinnym gronie
Blisko 18 proc. badanych podczas oglądania telewizji lub treści na platformach streamingowych nie korzysta ze swojego telefonu (fot. Jeshoots.com/Pexels)
Polacy chętnie zasiadają przed telewizorem w rodzinnym gronie – wynika z badania przeprowadzonego dla TP Vision, do którego należy marka Philips TV & Sound.
Badanie pokazuje, że blisko 84 proc. ankietowanych lubi oglądać telewizję w towarzystwie partnera lub partnerki, a ponad 75 proc. czerpie dużą frajdę ze spędzania czasu przed telewizorem razem z dziećmi. Na pytanie o to, z kim chętnie oglądają telewizję, więcej niż 73 proc. badanych wskazało ogólnie – rodzinę.
Respondenci lubią też dyskutować o tym, co wspólnie obejrzeli. Najczęściej Polacy rozmawiają o programach informacyjnych – 48 proc. Na kolejnym miejscu uplasowały się zawody sportowe, transmitowane w telewizji, o których debatuje ponad 28 proc. ankietowanych. Seriale oglądane na platformach streamingowych to z kolei temat do rozmowy dla 24 proc. biorących udział w badaniu.
Blisko 18 proc. badanych podczas oglądania telewizji lub treści na platformach streamingowych nie korzysta ze swojego telefonu - nie odbiera połączeń i nie sprawdza wiadomości.
Badanie online przeprowadzone przez PanelWizard Direct na reprezentatywnej grupie 1027 osób w wieku od 18 do 75 roku życia w dniach 24-29 września 2020 roku.
(KOZ, 14.05.2021)