Sąd nie zmienił decyzji UOKiK i Cyfrowy Polsat musiał zapłacić 5,3 mln zł kary
Cyfrowy Polsat zapowiedział złożenie skargi kasacyjnej do Sądu Najwyższego (fot. decyzja UOKiK)
Cyfrowy Polsat zapłacił 5,3 mln zł kary za stwierdzone przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów naruszenie zbiorowych interesów konsumenta. Chodziło o reklamy, w których pojawiało się hasło "Internet LTE bez limitu danych".
Cyfrowy Polsat w kampanii usługi internetowej posługiwał się hasłem "Internet LTE bez limitu danych", co - jak wyjaśniał Urząd - mogło sugerować, że transmisja danych realizowana przy wykorzystywaniu technologii LTE nie będzie ograniczana, podczas gdy rzeczywiste warunki promocji przewidywały ograniczenia zarówno co do wielkości transferu danych w postaci pakietów danych, jak i prędkości transmisji danych po wykorzystaniu pakietu, która może być obniżana do poziomu 32 kb/s.
UOKiK pod koniec 2016 roku nałożył na Cyfrowy Polsat 5,3 mln zł kary. Spółka złożyła odwołanie od tej decyzji do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. 7 sierpnia 2019 roku sąd je oddalił. Cyfrowy Polsat wniósł apelację. Wyrok zapadł 11 marca 2021 roku. Jak podał Cyfrowy Polsat w sprawozdaniu finansowym, 26 marca spółka zapłaciła karę. "Spółka zamierza złożyć skargę kasacyjną do Sądu Najwyższego" - zapowiedziano.
(KOZ, 13.05.2021)