The New York Times zwiększył zysk o ponad 50 proc.
The New York Times jest na dobrej drodze, by do 2025 roku osiągnąć 10 mln subskrypcji (fot. Wikimedia Commons/Bryan Ledgard)
The New York Times Company w pierwszym kwartale 2021 roku dodał 301 tys. cyfrowych subskrypcji. To najwolniejszy wzrost od półtora roku, ale zyski firmy i tak wzrosły, przewyższając przewidywania analityków.
Wydawnictwo ma już w sumie 7,8 mln subskrypcji (najwięcej na świecie, jeżeli chodzi o serwisy informacyjne) i znajduje się na dobrej drodze, by osiągnąć cel, jakim jest osiągnięcie 10 mln do 2025 roku. Spośród różnych oferowanych usług 6,9 mln subskrypcji dotyczy serwisu informacyjnego oraz opcji Cooking and Games.
Wydawnictwo ogłosiło, że zysk operacyjny w pierwszym kwartale wyniósł 68 mln dol., co stanowi 54-proc. wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym, częściowo z powodu wygaśnięcia licznych promocji, przez co wzrosły koszty ponoszone przez klientów. Całkowite przychody The New York Times wzrosły nieznacznie - o 6,6 proc. - do 473 mln dol. Przychody online były większe o 32 proc., 239 mln dol., przy stałym spadku działalności drukowanej.
The New York Times Company po raz pierwszy podał liczbę zarejestrowanych czytelników, którzy mieli możliwość czytania bezpłatnie ograniczonej liczby artykułów, ale nie zdecydowali się na subskrypcję. Było ich blisko 100 mln.
(MAC, 07.05.2021)