Nielsen: w kwietniu o 1,2 mln spotów więcej w telewizji niż przed rokiem
Najwięcej na reklamę w telewizji przeznaczył w kwietniu Aflofarm (fot. Pexels.com)
W kwietniu 2021 roku cennikowe przychody reklamowe stacji telewizyjnych wzrosły o 32,2 proc. w porównaniu z kwietniem 2020 roku. Telewizje pokazały o 1,2 mln spotów więcej, niż rok wcześniej.
Jak wskazują dane cennikowe Nielsen Media, które nie uwzględniają rabatów, największe wpływy z reklam uzyskał w kwietniu Polsat – 382,7 mln zł, czyli o 11,8 proc. więcej, niż przed rokiem. Przychody TVN z tego tytułu urosły o 10,5 proc. (do 303,2 mln zł), TVP 2 - o 15,3 proc. (do 162,2 mln zł), a TVP 1 - o 75 proc. (do 161,3 mln zł).
Najwięcej na reklamę w telewizji przeznaczył w kwietniu Aflofarm - cennikowa wartość jego kampanii wyniosła 73,7 mln zł, tj. o 1,6 proc. więcej, niż przed rokiem. Kolejne były: Lidl – 70,2 mln zł (wzrost o 41,3 proc.) i Polpharma – 64,4 mln zł (wzrost o 13 proc.).
Telewizje monitorowane przez Nielsena wyemitowały w kwietniu 3,3 mln spotów - o 57 proc. więcej, niż przed rokiem, kiedy wiele kampanii anulowano lub wstrzymano z powodu pandemii.
(KOZ, 07.05.2021)