CDA Premium ma ponad 349 tys. subskrybentów
W porównaniu z pierwszym kwartałem 2020 roku CDA Premium ma o 82,97 tys. subskrybentów więcej (screen Cda.pl)
W pierwszym kwartale br. przychody spółki CDA SA ze sprzedaży wzrosły o 31 proc. w stosunku do pierwszego kwartału 2020 roku, a zysk netto o 28,7 proc. Liczba subskrybentów usługi CDA Premium pod koniec marca przekroczyła 349 tys.
CDA Premium to płatna sekcja serwisu Cda.pl, w ramach której oferowany jest dostęp do ponad 8,6 tys. filmów i seriali. Sprzedaż miesięcznych subskrypcji CDA Premium to główne źródło przychodów spółki CDA SA (97 proc.) - w pierwszym kwartale przyniosła ona 17,4 mln zł. Przychody serwisu z emisji reklam wyniosły 328,5 tys. zł. Zysk netto obliczony po trzech miesiącach to 4,7 mln zł.
W stosunku do pierwszego kwartału 2020 roku liczba subskrypcji CDA Premium wzrosła o 34,7 proc. - do 349 tys. aktywnych subskrybentów.
"Na zwiększenie przychodów ze sprzedaży wpływała z jednej strony obserwowana od kilku lat sezonowość, objawiająca się wzmożoną aktywnością użytkowników na portalu ze względu na zimowy okres sprzyjający spędzaniu czasu w domu. Z drugiej strony istotnym czynnikiem kształtującym wyniki Spółki w dalszym ciągu pozostawały ograniczenia narzucone przez rząd w związku z pandemią COVID-19 - izolacja, zamknięcie kin, »przymusowe« ferie zimowe zachęcały do częstszego niż zwykle konsumowania treści VOD zarówno na urządzeniach mobilnych jak i Smart TV" – napisano w komunikacie spółki.
W pierwszym kwartale opłata audiowizualna nałożona na CDA SA wyniosła 250,4 tys. zł.
Spółka CDA SA ma już status przedsiębiorcy telekomunikacyjnego, co umożliwia jej świadczenie usług związanych z transmisją programów radiofonicznych lub telewizyjnych.
(BAE, 06.05.2021)