Polsat i TVP 2 poprawiły wyniki w kwietniu. Duży spadek TVP Info
W kwietniu TVP 1 prowadził w grupie ogólnej, a TVN - w grupie komercyjnej (fot. Cottonbro/Pexels)
W kwietniu Polsat i TVP 2 zwiększyły udział w widowni telewizyjnej w grupie ogólnej, a Dwójka również w grupie komercyjnej.
W grupie ogólnej udział TVP 1 w rynku wyniósł 9,29 proc., co oznacza spadek z 9,4 proc. w kwietniu 2020 roku. Udział Polsatu wzrósł z 8,32 proc. do 8,46 proc., a TVP 2 - z 7,05 proc. do 8,13 proc.; TVN zanotował spadek z 7,85 proc. do 7,18 proc. Pierwszą piątkę zamykał TVN 24, uzyskując 5,06 proc. wobec 5,46 proc. Z kolei TVP Info zmniejszył udział z 5,57 proc. do 3,86 proc.
W pierwszej dziesiątce znalazły się również: TVN Siedem - 3,77 proc. (3,77 proc. również przed rokiem), TV Puls - 3,74 proc. (spadek z 3,87 proc.), TV 4 - 3,52 proc. (wzrost z 3,36 proc.) i TTV - 2,27 proc. (wzrost z 2,26 proc.).
W grupie komercyjnej prowadził TVN, mając 9,52 proc. udziału w rynku, co oznacza spadek z 9,88 proc. w kwietniu 2020 roku. Polsat miał 9,25 proc. wobec 9,55 proc. Udział TVP 2 zwiększył się z 5,83 proc. do 5,99 proc., a TVP 1 zmniejszył - z 5,53 proc. do 5,11 proc.
Dalej były: TVN Siedem - 4,96 proc. (spadek z 5,01 proc.), TV Puls - 4,48 proc. (wzrost z 4,12 proc.), TTV - 3,56 proc. (spadek z 3,62 proc.), TVN 24 - 3,2 proc. (spadek z 3,88 proc.), TV 4 - 3,18 proc. (spadek z 3,19 proc.) i Puls 2 - 2,23 proc. (wzrost z 2,05 proc.).
W grupie komercyjnej Polsat News, który zanotował spadek z 2,25 proc. do 1,66 proc., wyprzedził TVP Info. Kanał informacyjny TVP miał 1,64 proc., podczas gdy rok wcześniej - 3,09 proc.
Dane: Nielsen Media.
(KOZ, 05.05.2021)