Na reklamę na środkach komunikacji wydano w trzecim kwartale 9,1 mln zł
26.10.2006, 08:48
W trzecim kwartale br. na reklamę na środkach komunikacji miejskiej wydano 9,1 mln zł, czyli o prawie 4 mln zł mniej niż w drugim kwartale br. – wynika z danych Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej.
Najbardziej reklamowanym sektorem w tym okresie była żywność, której reklamy stanowiły prawie 19 proc. wszystkich reklam na środkach transportu. Na dalszych pozycjach znalazły się: sprzedaż (16,8 proc.), rozrywka/kultura (15,8 proc.), telekomunikacja (11,9 proc.), finanse/marketing (9,7 proc.) oraz wyposażenie domu/biura (7,4 proc.). Lista najczęściej reklamowanych produktów wygląda następująco: piwo (16 proc.), sieci handlowe/hipermarkety/galerie (11,1 proc.), banki (8,1 proc.), odzież/obuwie (6,4 proc.), AGD/RTV (6,2 proc.) oraz transport (4,1 proc.). Tymczasem po zsumowaniu trzech kwartałów 2006 roku na reklamę tranzytową wydano blisko 29 mln zł (pierwszy kwartał – 7,04 mln zł, drugi – 13 mln zł). Lech Kaczoń, prezes IGRZ, zwraca uwagę na sezonowość w korzystaniu z reklamy tranzytowej. Świadczą o tym m.in. najlepsze wyniki drugiego kwartału, wynikające z długości dni. Reklama na środkach komunikacji miejskiej stanowi ok. 7,1 proc. całego rynku reklamy zewnętrznej, którego wartość po trzech kwartałach tego roku wynosi 409,4 mln zł. Dane dotyczą wielkości sprzedaży netto, a zestawienie obejmuje firmy AMS SA, Business Consulting i CAM Media. Raport dotyczący wielkości sprzedaży w zakresie reklamy tranzytowej Izba opublikowała po raz drugi.(TW, 26.10.2006)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
