Trójka nadawała w 2020 roku znacznie mniej publicystyki niż zadeklarowała
Radiowa Trójka nadała o ponad 400 godzin mniej audycji publicystycznych niż deklarowała (fot. Piotr Molecki/East News)
Program III Polskiego Radia w 2020 roku wyemitował mniej godzin audycji publicystycznych, niż spółka zadeklarowała w karcie powinności zawartej z Krajową Radą Radiofonii i Telewizji. Więcej miała natomiast treści rozrywkowych.
Jak wynika ze sprawozdania abonamentowego Polskiego Radia, radiowa Trójka nadała w ub.r. 1261 godzin i 35 minut audycji publicystycznych. Spółka zobowiązała się w karcie powinności do minimum 1670 godzin publicystyki rocznie. Udział publicystyki w jej rocznym programie zamiast co najmniej 19 proc., wyniósł 14 proc. Polskie Radio nie odpowiedziało na nasze pytanie dotyczące powodów zmniejszenia liczby godzin audycji publicystycznych.
W porównaniu z deklaracjami mniej było również audycji edukacyjnych (418 godzin i 26 minut zamiast minimum 450 godzin) i sportowych (132 godziny i 42 minuty zamiast minimum 150 godzin).
Program III nadał więcej niż deklarował audycji informacyjnych (702 godziny i 48 minut zamiast 600 godzin), kulturalnych (4152 godziny i 55 minut zamiast 3070 godzin) i rozrywkowych (1646 godzin i 41 minut zamiast 200 godzin).
W 2020 roku radiowa Trójka kilkukrotnie zmieniała ramówkę, z rozgłośni odeszło wielu dziennikarzy, a z anteny spadło wiele audycji.
Program III Polskiego Radia w 2020 roku miał 3,8 proc. udziału w czasie słuchania, a w pierwszym kwartale 2021 roku - 2,1 proc. (badanie Radio Track, realizowane przez Kantar).
(KOZ, 29.04.2021)