O 33 proc. spadły w 2020 roku wpływy Agencji Reklamy Polskiego Radia
Agencja Reklamy uzyskała o 20,7 mln zł przychodów mniej niż w 2019 roku (fot. Piotr Molecki/East News)
Przychody Agencji Reklamy Polskiego Radia spadły w 2020 roku o 33,1 proc. w porównaniu z 2019 rokiem - wynika ze sprawozdania spółki z wykorzystania środków abonamentowych.
Wpływy agencji wyniosły 42 mln zł, tj. o 20,7 mln zł mniej niż w 2019 roku. Spółka podała, że załamanie przychodów agencji jest przede wszystkim następstwem pandemii koronawirusa.
Od 2016 roku, czyli od początku tzw. dobrej zmiany, Agencja Reklamy notowała roczne przychody powyżej 60 mln zł.
W 2020 roku Polskie Radio uzyskało 346 mln zł przychodów, czyli o 9,5 proc. więcej, niż rok wcześniej. Wpływy z opłat abonamentowych i rekompensaty wzrosły o 27 proc., do 278,5 mln zł.
"Obserwując kształtowanie się wielkości wpływów abonamentowych na przestrzeni ostatniej dekady trzeba zwrócić uwagę, że ich wartość w 2020 roku jest kwotą najwyższą uzyskaną w latach 2010-2020" - napisała spółka w sprawozdaniu abonamentowym. Podała jednocześnie, że "w przypadku braku dodatkowych środków z rekompensaty nominalna wartość wpływów abonamentowych przekazanych przez KRRiT w 2020 roku byłaby zbliżona do wpływów uzyskanych w 2019 roku i 2012 roku".
Z kolei koszty Polskiego Radia urosły o 0,4 proc., do 326,6 mln zł.
(KOZ, 27.04.2021)