Netflix oglądany zdecydowanie najczęściej
Oglądanie Netflixa zajmuje zdecydowanie najwięcej czasu (fot. Unsplash.com)
Według badań TVision w pierwszym kwartale 2021 roku Netflix utrzymał dominującą pozycję wśród serwisów streamingowych pod względem czasu spędzanego na oglądaniu przez odbiorców. Badania dotyczyły najbardziej reprezentatywnego rynku amerykańskiego.
Netflix miał 23 proc. udziału w rynku w średnim czasie spędzonym przy oglądaniu dowolnej usługi opartej na płatnych subskrypcjach. Prowadzi wyraźnie, mimo niewielkiego spadku - w czwartym kwartale 2020 roku miał 27 proc., a w trzecim 28 proc.
Na drugim miejscu znalazł się serwis Hulu z 12 proc. udziału w pierwszych trzech miesiącach roku, a za nim Amazon Prime Video z 6 proc., Disney+ z 3 proc. i HBO Max z 2 proc. TVision wskazuje, że w niedługim czasie Disney+ i HBO Max powinny zmniejszyć przewagę Netflixa dzięki atrakcyjnym tytułom filmowym wprowadzanym na platformy.
Jeśli chodzi o usługi VoD z reklamami, nadal dominuje YouTube - z 15 proc. Kolejne miejsca zajmują: Pluto TV - 2 proc. oraz Roku, Paw i Tubi - po 1 proc.
(MAC, 27.04.2021)