Komentarze po odejściu Jana Wróbla z Tok FM  |  Instytut Książki uruchamia program  |  Filmowcy porozumieli się co do zasad pracy  |  Rozstrzygnięcie przetargu Velvet Care, który trwał prawie rok  |  Co OpenAI ogłosiło w Krakowie  |  TVP 2 kontynuuje  |  Widownia serialu "Krew z krwi" z Kuleszą  |  TVP ABC liderem  |  Serial "Breslau" trafi do Disney+  |  Pensja prezydenta do wygrania w nowej zabawie  |  Republika zyskuje widzów dzięki kampanii  |  Bank Gospodarstwa Krajowego rozstrzygnął  |  Mediahub  |  Havas Market współpracuje  |  Pasibus wprowadza nowy branding  |  Wiceprezes ds. produktu Yahoo News  |  OpenAI pozostanie organizacją non-profit  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Komentarze po odejściu Jana Wróbla z Tok FM  |  Instytut Książki uruchamia program  |  Filmowcy porozumieli się co do zasad pracy  |  Rozstrzygnięcie przetargu Velvet Care, który trwał prawie rok  |  Co OpenAI ogłosiło w Krakowie  |  TVP 2 kontynuuje  |  Widownia serialu "Krew z krwi" z Kuleszą  |  TVP ABC liderem  |  Serial "Breslau" trafi do Disney+  |  Pensja prezydenta do wygrania w nowej zabawie  |  Republika zyskuje widzów dzięki kampanii  |  Bank Gospodarstwa Krajowego rozstrzygnął  |  Mediahub  |  Havas Market współpracuje  |  Pasibus wprowadza nowy branding  |  Wiceprezes ds. produktu Yahoo News  |  OpenAI pozostanie organizacją non-profit  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Komentarze po odejściu Jana Wróbla z Tok FM  |  Instytut Książki uruchamia program  |  Filmowcy porozumieli się co do zasad pracy  |  Rozstrzygnięcie przetargu Velvet Care, który trwał prawie rok  |  Co OpenAI ogłosiło w Krakowie  |  TVP 2 kontynuuje  |  Widownia serialu "Krew z krwi" z Kuleszą  |  TVP ABC liderem  |  Serial "Breslau" trafi do Disney+  |  Pensja prezydenta do wygrania w nowej zabawie  |  Republika zyskuje widzów dzięki kampanii  |  Bank Gospodarstwa Krajowego rozstrzygnął  |  Mediahub  |  Havas Market współpracuje  |  Pasibus wprowadza nowy branding  |  Wiceprezes ds. produktu Yahoo News  |  OpenAI pozostanie organizacją non-profit  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Kwiecień 23, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Watchdog dostał odpowiedź od rządu, kto zarobił na kampanii #SzczepimySie

Część mediów emitowała bezpłatnie spoty kampanii #SzczepimySie (fot. Piotr Molecki/East News)

Grupa RMF, Polsat i TVP otrzymały najwięcej pieniędzy z kancelarii premiera na emisję spotów w ramach kampanii informacyjnej #SzczepimySie. Na liście znalazła się Fundacja Lux Veritatis (nadawca Telewizji Trwam), a zabrakło m.in. TVN Grupa Discovery czy Agory.

Ubiegłoroczne i styczniowe wydatki na rządową kampanię informującą o szczepieniach przeciwko COVID-19 opublikowała w czwartek Sieć Obywatelska Watchdog Polska. Jak informowaliśmy już w  lutym, spośród mediów najwięcej pieniędzy (3 mln zł) trafiło do Grupy RMF, nadawcy radia RMF FM. Na nieco mniej (2,5 mln zł) opiewały umowy z Polsat Media. Jednak dopiero teraz ujawniono kwoty, jakie trafiły do mediów publicznych. Było to odpowiednio 1,7 mln zł dla TVP i 1,5 mln zł dla Polskiego Radia. Time SA, nadawca m.in. Radia Eska, otrzymał 1,3 mln zł.

Po 400 tys. zł przekazano Fundacji Lux Veritatis (Telewizja Trwam) i spółce Fratria (wydawca tygodnika "Sieci"). Z kolei po 200 tys. zł trafiło do Wirtualnej Polski, Telewizji Republika i Niezależnego Wydawnictwa Polskiego (wydawca "Gazety Polskiej"). Listę zamyka Instytut Nowych Mediów (wydawca "Wszystko co najważniejsze") ze 100 tys. zł.

Choć na kampanię wydano co najmniej 25 mln zł, to kancelaria premiera nie prowadziła jej m.in. w mediach Ringier Axel Springer Polska (wydawca portalu Onet i tygodnika "Newsweek Polska"), Agorze (wydawca "Gazety Wyborczej") i TVN Grupie Discovery. 

W opublikowanym rozliczeniu znalazła się również umowa z Pocztą Polską na dostarczenie 14,8 mln druków bezadresowych (wartość 3,11 mln zł) oraz z firmą Prografix na przygotowanie tych druków (1,77 mln zł).

W styczniu kancelaria premiera zaapelowała do mediów o bezpłatną emisję spotów w ramach kampanii #SzczepimySie. Nieodpłatny czas antenowy udostępniły: TVP, TV Puls, Polsat, Polskie Radio i Grupa Radiowa Agory. Nie zgodziły się na to media sprzyjające obozowi rządzącemu - np. Telewizja Republika.

(PTD, 23.04.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.