CD Projekt miał 1,15 mld zł zysku - z tego 500 mln ma iść na dywidendę
Wyniki spółki przedstawił Piotr Nielubowicz, wiceprezes ds. finansowych CD Projektu (screen YouTube.com/CD Projekt)
CD Projekt, wydawca i producent gier, w 2020 roku miał 1,15 mld zł zysku netto przy 2,1 mld zł mld zł przychodów - wynika ze sprawozdania spółki. Firma szacuje, że do końca 2020 roku gracze kupili 13,7 mln szt. gry "Cyberpunk 2077". Spółka chce przeznaczyć prawie połowę zysku na dywidendę.
W porównaniu z 2019 rokiem przychody CD Projektu wzrosły o 310,8 proc., a zysk netto o 557 proc. W 2020 roku EBITDA wyniosła 1,42 mld zł, wzrastając o 553,8 proc.
CD Projekt szacuje, że do końca 2020 roku gra "Cyberpunk 2077", która miała premierę w grudniu, sprzedała się w 13,7 mln kopii. Budżet tej gry wyniósł 1,2 mld zł. W ub.r. 73 proc. sprzedaży gry stanowiły kopie cyfrowe, a 27 proc. wydania pudełkowe. Około 56 proc. egz. "Cyberpunk 2077" sprzedano na komputery PC i Google Stadia, 28 proc. na PlayStation 4, a 17 proc. na Xbox One. Spółka odnotowała 8,2 mln zł zwrotów gry w ramach akcji "Help me refund". W raporcie podano też, że sprzedaż poprzedniej produkcji spółki, "Wiedźmin 3", była w 2020 roku nieco wyższa niż w poprzednim.
Zarząd CD Projekt rekomenduje przeznaczenie na dywidendę 503,69 mln zł z zysku za ub.r., co dałoby 5 zł na akcję (wczoraj ich kurs na GPW wynosił 173,5 zł). Zgodnie z propozycją zarządu pozostała część zysku (628,54 mln zł) ma trafić na kapitał zapasowy spółki.
(BAE, 23.04.2021)