Ważą się losy dalszej emisji "Jednego z dziesięciu" w TVP
"Zwycięzcy, widzom dziękujemy za obecność. I to koniec" - powiedział na koniec programu Tadeusz Sznuk (screen Youtube.com/TVP VOD)
W środę TVP 1 pokazała ostatnie wydanie najnowszej serii teleturnieju "Jeden z dziesięciu". "Zwycięzcy, widzom dziękujemy za obecność. I to koniec" - powiedział na koniec Tadeusz Sznuk. TVP twierdzi, że oczekiwania "producenta wykraczają poza standardy TVP i nie mogą być spełnione".
Anna Brzywczy, prezeska firmy Euromedia.tv produkującej "Jeden z dziesięciu", wczoraj nie chciała komentować sprawy. - W tej chwili czekamy na odpowiedź z Telewizji Polskiej. Wszelkie wypowiedzi dla prasy musimy konsultować z nimi - stwierdziła i zapowiedziała, że odniesie się do naszych pytań, które wysłaliśmy mailem (do zamknięcia tego wydania "Presserwisu" odpowiedzi nie otrzymaliśmy).
TVP przekonuje jednak, że nie zamierza rezygnować z emisji teleturnieju "Jeden z dziesięciu".
"W celu uruchomienia produkcji kolejnych serii audycji, TVP prowadzi aktualnie negocjacje z producentem teleturnieju dotyczące warunków kontynuacji współpracy" - twierdzi spółka w opublikowanym w środę wieczorem komunikacie. Według telewizji "oczekiwania producenta wykraczają poza standardy TVP i nie mogą być spełnione".
"W przypadku formatów, do których prawo posiada producent zewnętrzny, np. »Jeden z dziesięciu«, produkcje takie są i mogą być kontynuowane przez TVP jedynie wówczas, kiedy producent akceptuje w pełni partnerskie zasady współpracy i nie eskaluje oczekiwań ponad obecnie obowiązujące w TVP standardy" - napisała TVP, która dodała, że nie będzie zawierać niekorzystnych umów.
TVP emituje teleturniej "Jeden z dziesięciu" od 1994 roku. Od początku prowadzącym jest Tadeusz Sznuk. Przez wiele lat program był emitowany w TVP 2. Od 2018 roku jest pokazywany w TVP 1 w dni powszednie o 18.55, czyli w porze emisji "Wydarzeń" (od 18.50) na Polsacie i "Faktów" (od 19) w TVN.
W tym roku premierowe odcinki "Jednego z dziesięciu" nadawane były od 17 lutego do 21 kwietnia. Średnio miały 1,31 mln widzów.TVP 1, pokazując teleturniej, miała średnio 9,78 proc. udziału w rynku. W tym czasie udział TVN wynosił 18,79 proc., TVP 2 - 13,62 proc., a Polsatu - 11,87 proc. Jedynka z reklam wyemitowanych wokół tych odcinków - według danych cennikowych - uzyskała 12,3 mln zł (Nielsen Media).
Teleturniej powstaje na brytyjskim formacie "Fifteen to One".
(KOZ, 23.04.2021)