Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Kwiecień 22, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Michał Winnicki zapłaci 14,4 mln zł za naziemną koncesję dla kanału Antena HD

Antena HD ma rozpocząć nadawanie z początkiem maja (fot. Kampus Production/Pexels)

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przyznała miejsce na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej Michałowi Winnickiemu, choć inni uczestnicy konkursu proponowali większy udział treści dokumentalnych czy edukacyjnych. Nie spełniali jednak przyjętego przez regulatora kryterium pluralizmu, bo mają inne kanały naziemne. Winnicki za dziesięcioletnią koncesję zapłaci 14,4 mln zł.

KRRiT rozpisała konkurs na miejsce na MUX 1, bo - zdaniem regulatora - nadawca kanału ATM Rozrywka nie wystąpił o przedłużenie koncesji. W postępowaniu Krajowa Rada otrzymała dziewięć wniosków, które złożyli: Michał Winnicki (zaproponował kanał Silver TV), należąca do TVN Grupa Discovery spółka Green Content (Dmax), Red Carpet Media Group SA (Red Carpet TV), Wirtualna Polska (H! TV), ATM Rozrywka (ATM Rozrywka), MWE Teleport (Tele Rozrywka), MWE Broadcast (TVC Nostalgia), Gaming Tech Esports Media SA (CD Action TV) i Telewizja Polsat (Polsat Edu). Spółka Gaming Tech Esports Media w lutym wycofała swój wniosek.

KRRiT zdecydowała, że na MUX 1 znajdzie się propozycja Michała Winnickiego - Silver TV. Kanał ma nadawać jednak jako Antena HD (naziemnie w standardowej rozdzielczości) i ruszy z początkiem maja.

"Press" przeanalizował koncesję wydaną Michałowi Winnickiemu.

KRRiT, sprawdzając wnioski, dokonała najpierw ich analizy pod kątem wiarygodności finansowej uczestników, a następnie ustaliła, którzy z nadawców będą zapewniać – zgodnie z ustawą o radiofonii i telewizji – "zasadę otwartego i pluralistycznego charakteru radiofonii i telewizji". Krajowa Rada sprawdziła, którzy nadawcy mają już kanały w naziemnej telewizji cyfrowej.

Kryterium wiarygodności finansowej spełnili wszyscy uczestnicy poza Red Carpet Media Group SA. Natomiast kryterium pluralizmu spełnili: Michał Winnicki i powiązane z nim spółki: MWE Teleport (kanał Tele Rozrywka) i MWE Broadcast (TVC Nostalgia) oraz ATM Rozrywka (ATM Rozrywka).

Dopiero następnie Krajowa Rada przeprowadziła analizę programową. To oznacza, że regulator wybierał kanał, który trafi na MUX1, spośród propozycji Michała Winnickiego i powiązanych z nim spółek oraz ATM Rozrywki, która chciała utrzymać miejsce na multipleksie.

KRRiT stwierdziła, że propozycja Michała Winnickiego z Silver TV (Antena HD) wyróżniała się na tle trzech pozostałych ze względu na zaadresowanie kanału do widzów powyżej 50. roku życia. Uznała, że oferty ATM Rozrywka, MWE Teleport i MWE Broadcast koncentrowały się na filmie i rozrywce. Zwróciła również uwagę, że Winnicki zaproponował dziewięć rodzajów audycji.

W tygodniowym czasie nadawania Silver TV (Antena HD) filmy fabularne mają stanowić nie mniej niż 20 proc., dokument – 3 proc., audycje rozrywkowe – 20 proc., audycje edukacyjne – 10 proc., audycje poradnicze – 10 proc., audycje o tematyce religijnej – 2 proc., audycje artystyczno-kulturalne – 2 proc, audycje z muzyką rozrywkową – 2 proc., audycje z muzyką poważną – 1 proc.

Przykładowo propozycja Wirtualnej Polski (H!TV) przewidywała co najmniej: 15 proc. dokumentu i 20 proc. audycji poradniczych. Kanał Polsat Edu miał mieć przynajmniej 24 proc. audycji edukacyjnych i 8 proc. - informacyjnych.

Udział audycji powtórkowych w kanale Michała Winnickiego w godz. 6-23 wyniesie 50 proc. w tygodniowym czasie nadawania. Dla porównania np. Polsat Edu i Red Carpet proponowały po 25 proc., a H!TV - 45 proc.

Dziesięcioletnia koncesja będzie kosztować Michała Winnickiego 14,4 mln zł. Winnicki będzie płacić w ratach. Należąca do niego grupa MWE Networks ma kanały: Adventure, Nuta.TV, Power TV, Top Kids, Top Kids Jr, Home TV, Gold TV, Biznes 24, FilMax, TVC i Ultra TV 4K.

(KOZ, 22.04.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.