Netflix ma 208 mln abonentów, ale tempo ich pozyskiwania spada
Osłabienie pandemii spowodowało, że Netflixowi nie przybywa już tylu abonentów, co w 2020 roku (fot. Freepik.com)
Netflix na koniec pierwszego kwartału 2021 roku miał blisko 208 mln abonentów, o 3,98 mln więcej, niż trzy miesiące wcześniej.
Największy na świecie serwis streamingowy w pierwszym kwartale miał 1,7 mld dol. zysku, podczas gdy w ostatnich trzech miesiącach 2020 roku - 709 mln dol. Przychody firmy wzrosły o 24 proc., do 7,1 mld dol. Mimo to akcje spółki na nowojorskiej giełdzie gwałtownie staniały, bo inwestorów rozczarowało tempo pozyskiwania abonentów. Oczekiwano, że w pierwszym kwartale przybędzie ich 6 mln, a pozyskano niespełna 4 mln. Do tego zarząd firmy zapowiada, że w bieżącym kwartale ten wzrost spowolni do 1 mln i będzie najniższy w historii. Powodem ma być zakończenie pandemii. W pierwszym kwartale 2020 roku Netflixowi przybyło aż 15,8 mln subskrypcji, a w drugim - 10 mln. W całym ub.r. do platformy dołączyło 37 mln subskrybentów.
Do końca 2021 roku serwis zamierza wydać 17 mld dol. na produkcję kontentu.
(MAC, 22.04.2021)