Na Press.pl na bieżąco najważniejsze wiadomości o mediach i reklamie  |  Z pełnym wydaniem newslettera "Presserwis" na Państwa skrzynki wracamy we wtorek 7 stycznia  |  Nie zamówiłeś jeszcze newslettera z newsami, o których potem mówią inni? Kliknij tutaj  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Na Press.pl na bieżąco najważniejsze wiadomości o mediach i reklamie  |  Z pełnym wydaniem newslettera "Presserwis" na Państwa skrzynki wracamy we wtorek 7 stycznia  |  Nie zamówiłeś jeszcze newslettera z newsami, o których potem mówią inni? Kliknij tutaj  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Na Press.pl na bieżąco najważniejsze wiadomości o mediach i reklamie  |  Z pełnym wydaniem newslettera "Presserwis" na Państwa skrzynki wracamy we wtorek 7 stycznia  |  Nie zamówiłeś jeszcze newslettera z newsami, o których potem mówią inni? Kliknij tutaj  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Kwiecień 22, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wydawca "Daily Mail" pozywa Google przed amerykańskim sądem

MailOnline znany jest z pikantnych zdjęć celebrytów i bulwarowych relacji (screen: Dailymail.co.uk)

Associated Newspapers, wydawca brytyjskiego dziennika "Daily Mail", pozywa Google za stosowanie praktyk monopolistycznych na rynku reklamy internetowej.

W pozwie wniesionym do sądu w Nowym Jorku mowa jest m.in. o tym, że „Google wykorzystuje swoją monopolistyczną wyszukiwarkę, aby umocnić dominację w dziedzinie technologii reklamowych”.

Brytyjski wydawca dziennika "Daily Mail" i serwisu internetowego MailOnline twierdzi, że Google ukrywa w wynikach wyszukiwania linki do artykułów tego wydawcy, np. na temat Meghan Markle, i odsyła do serwisów mniejszych, regionalnych gazet, jak np. "Manchester Evening News". Ma to być swoista kara za to, że MailOnline przestał korzystać z narzędzi Google do sprzedaży reklam online. Daily Mail od początku 2021 roku notuje ponad 50-proc. spadek ruchu z wyszukiwarki Google od użytkowników z USA.

Według eMarketer Google kontroluje ok. 29 proc. amerykańskiego rynku reklam cyfrowych, Facebook - 25 proc., a Amazon - 10 proc.

(MAC, 22.04.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.