Wydawca "Daily Mail" pozywa Google przed amerykańskim sądem
MailOnline znany jest z pikantnych zdjęć celebrytów i bulwarowych relacji (screen: Dailymail.co.uk)
Associated Newspapers, wydawca brytyjskiego dziennika "Daily Mail", pozywa Google za stosowanie praktyk monopolistycznych na rynku reklamy internetowej.
W pozwie wniesionym do sądu w Nowym Jorku mowa jest m.in. o tym, że „Google wykorzystuje swoją monopolistyczną wyszukiwarkę, aby umocnić dominację w dziedzinie technologii reklamowych”.
Brytyjski wydawca dziennika "Daily Mail" i serwisu internetowego MailOnline twierdzi, że Google ukrywa w wynikach wyszukiwania linki do artykułów tego wydawcy, np. na temat Meghan Markle, i odsyła do serwisów mniejszych, regionalnych gazet, jak np. "Manchester Evening News". Ma to być swoista kara za to, że MailOnline przestał korzystać z narzędzi Google do sprzedaży reklam online. Daily Mail od początku 2021 roku notuje ponad 50-proc. spadek ruchu z wyszukiwarki Google od użytkowników z USA.
Według eMarketer Google kontroluje ok. 29 proc. amerykańskiego rynku reklam cyfrowych, Facebook - 25 proc., a Amazon - 10 proc.
(MAC, 22.04.2021)