Facebook usunął 16 tys. grup rozsyłających fałszywe recenzje produktów
Facebook w ostatnich miesiącach reaguje na wszelkie sygnały dotyczące zamieszczania fałszywych treści (fot. Thought Catalog/Unsplash.com)
Facebook usunął 16 tys. grup rozpowszechniających fałszywe recenzje produktów i usług sprzedawanych lub kupowanych na platformie. Działania zostały podjęte na skutek sugestii brytyjskiego Urzędu ds. Konkurencji i Rynków (CMA).
CMA rozpoczęła walkę z fałszywymi recenzjami w 2019 roku. Wtedy po raz pierwszy skierowała wniosek do Facebooka i platformy handlu elektronicznego eBay o sprawdzanie treści.
- Pandemia sprawiła, że coraz więcej osób dokonuje zakupów w internecie, a miliony z nas czytają recenzje, aby dokonywać świadomych wyborów podczas zakupów. Dlatego fałszywe i wprowadzające w błąd recenzje są tak szkodliwe - oświadczył dyrektor generalny CMA Andrea Coscelli.
(MAC, 13.04.2021)