Prawie 2 mln wyświetleń transmisji rozgrywek Ekstraklasa Games w sieci
Trzeci sezon Ekstraklasa Games pokazywany był w TVP Sport (screen TVP Sport)
Trzecia edycja turnieju e-sportowego Ekstraklasa Games, licząca 20 transmisji, miała według organizatorów 1,9 mln wyświetleń w internecie.
Gracze "FIFA 21" (współpracowano przy tym projekcie z Electronic Arts, wydawcą gry) rywalizowali ze sobą przez cztery miesiące, zwyciężył Gracjan "Polako" Gołębiewski, reprezentujący Legię Warszawa. Turniej podzielony był na dywizje: Ekstraklasa Games Pro dla zawodowych graczy "FIFA 21" i Ekstraklasa Games Open by Guseppe (dla amatorów). Na otwarte rozgrywki wpłynęło 7,7 tys. zgłoszeń.
Trzeci sezon Ekstraklasa Games pokazywany był w TVP Sport, a nie - jak dwa poprzednie - w Polsat Games. 20 transmisji odbyło się równolegle w TVP Sport oraz na platformach Facebook, Twitch, YouTube. Turniej śledziło średnio 17,5 tys. widzów w telewizji i zanotowano 1,9 mln wyświetleń transmisji online. Jak podaje TVP, transmisje w telewizji miały średnio ośmiokrotnie większą oglądalność niż w ubiegłym sezonie. W szczytowym momencie turniej oglądało 102 tys. widzów TVP Sport. Na temat turnieju powstało ponad 320 publikacji w mediach społecznościowych Ekstraklasy, które wygenerowały łączny zasięg ponad 8,43 mln (same posty z oznaczeniem oficjalnych partnerów wygenerowały 4,13 mln zasięgu na Facebooku, Twitterze i Instagramie). Komunikacja na temat Ekstraklasa Games prowadzona była także na kanałach społecznościowych klubów, TVP Sport i partnerów.
Partnerami turnieju byli: Media Expert, KFC, Crunchips, Pracuj.pl, Monte Snack, Guseppe Dr. Oetkera i HyperX. Łączna pula nagród trzeciej odsłony turnieju wyniosła 66 tys. zł. Za koordynację turnieju odpowiada agencja e-sportowa ESL Gaming Polska, a za projekt i jego komercjalizację - agencja marketingu sportowego Sportfive Polska. Od trzeciej edycji Ekstraklasa podjęła także współpracę z agencjami: RightShot (produkcja transmisji) i eMinePro (koordynacja komunikacji social media i PR).
(IKO, 06.04.2021)