W marcu TVP 1 z największym udziałem w grupie ogólnej, TVN w komercyjnej
Jedynka i Dwójka zanotowały wzrost w grupie ogólnej i spadki w komercyjnej (fot. Piotr Molecki/East News)
W marcu TVP 1 miał największy udział w widowni telewizyjnej w grupie ogólnej, a TVN w grupie komercyjnej.
W grupie ogólnej udział TVP 1 w rynku wyniósł 9,55 proc., co oznacza wzrost z 9,15 proc. przed rokiem. Drugi był TVP 2 z 8,72 proc. udziału w rynku wobec 7,73 proc. rok temu. Udział Polsatu utrzymał się na poziomie 8,67 proc., a TVN spadł z 7,73 proc. do 7,33 proc. Pierwszą piątkę zamyka TVN 24, uzyskując 5,02 proc. wobec 5,85 proc. przed rokiem. TVP Info zanotowało spadek z 6,5 proc. do 3,68 proc.
W pierwszej dziesiątce znalazły się również: TVN Siedem – 3,85 proc. (wzrost z 3,39 proc.), TV Puls - 3,75 proc. (wzrost z 3,57 proc.), TV 4 – 3,56 proc. (spadek z 3,94 proc.) i TTV – 1,95 proc. (spadek z 2,06 proc.).
W grupie komercyjnej prowadził TVN z 9,68 proc. udziału w rynku, co oznacza spadek z 9,73 proc. w marcu 2020 roku. Zwiększył przewagę nad Polsatem, którego udział spadł z 9,71 proc. do 9,46 proc. TVP 2 zanotował spadek z 6,9 proc. do 6,57 proc., a TVP 1 - z 5,48 proc. do 5,4 proc. Do tzw. wielkiej czwórki zbliżył się TVN Siedem, zwiększając udział z 4,57 proc. do 5,07 proc.
Dalej były: TV Puls – 4,54 proc. (wzrost z 3,88 proc.), TVN 24 – 3,32 proc. (spadek z 4,85 proc.), TV 4 – 3,21 proc. (spadek z 3,47 proc.), TTV – 3,09 proc. (spadek z 3,15 proc.) i Puls 2 – 2,13 proc. (wzrost z 2,1 proc.).
Dane: Nielsen Media.
(JSX, 06.04.2021)