Effie 2006: Grand Prix i dwa złota dla agencji reklamowych
Grand Prix siódmej edycji konkursu reklamowego Effie, w którym oceniana jest efektywność kampanii reklamowych, otrzymała agencja Saatchi & Saatchi za kampanię non profit "Wolność Słowa na Białorusi", zrealizowaną dla Stowarzyszenia Amnesty International.
W tegorocznej edycji agencjom reklamowym przyznano dwie złote nagrody. Saatchi & Saatchi za zrealizowaną kampanię oprócz Grand Prix nagrodzono także złotą statuetką w kategorii kampanie non profit. Drugie złoto zdobyła agencja PZL za pracę ”Żubry”, w kategorii kampanie długofalowe, zrealizowaną dla Kompanii Piwowarskiej SA. Poza tym na wczorajszej gali Effie przyznano 20 srebrnych i 19 brązowych statuetek. W sumie spośród 41 nagród 28 trafiło do agencji reklamowych. Wśród agencji reklamowych najwięcej, bo pięć, statuetek zdobyła Saatchi & Saatchi, po trzy nagrody otrzymały Grey Worldwide Warszawa, Euro RSCG Warsaw i PZL, a po dwie Young & Rubicam Poland, McCann Erickson, Leo Burnett, Gruppa66 Ogilvy, Brain, Just. Po jednej statuetce dostały JWT i G7. Agencje i domy mediowe zgłaszały prace w 12 kategoriach. W kategorii żywność, srebrną statuetkę otrzymała Young & Rubicam Poland za pracę ”Czy jesteś już Pogodoodporny? Podejmij wyzwanie Actimela” dla Danone Polska. Ta agencja otrzymała także brąz za pracę ”Prawda czy fałsz” zrealizowaną dla tego samego klienta. Drugi brąz w tej kategorii trafił do agencji McCann Erickson za kampanię lodów Algida ”Chmury” dla Unilever Polska. W kategorii artykuły nieżywnościowe srebrną nagrodę otrzymała Leo Burnett za kampanię wkładek higienicznych ”Boy” dla Procter & Gamble, a brązem nagrodzono Gruppa66 Ogilvy za reklamę Dove ”Intensywne nawilżanie” dla Unilever Polska i Grey Worldwide Warszawa za kampanię Pantene Pro-V ”Pro Health” dla Procter & Gamble. Za realizację kampanii napojów alkoholowych brązem nagrodzono Grey Worldwide Warszawa za pracę ”Heineken Open’er Festival 2005” dla Grupy Żywiec. W kategorii napoje bezalkoholowe srebrne statuetki otrzymały JWT za kampanię herbaty Saga ”Daj łyka” dla Unilever Polska, Euro RSCG Warsaw za reklamę Tymbarku ”Kropla” dla Maspex Wadowice i Gruppa66 Ogilvy za kampanię Kropli Beskidu ”Kropla Twojej wewnętrznej siły” dla Coca Cola Poland Services. W kategorii środki trwałe srebro trafiło do Saatchi & Saatchi za ”Rok Toyoty 2005” dla Toyota Motor Poland, ta agencja zdobyła także brązową statuetkę za kampanię ”Toyota Corolla 2005” zrealizowaną dla tego samego klienta. Za realizację kampanii leków srebrną statuetką nagrodzono Euro RSCG za reklamę Rutinoscorbinu ”Niewyraźna” dla GlaxoSmithKline. W kategorii usługi finansowe dwie srebrne nagrody otrzymała Brain za ”Banki są do zarabiania” i ”Pytania” – obie dla ING Bank Śląski. Brąz trafił do Just za ”Fakty” dla Banku BPH. Za prace w kategorii usługi telekomunikacyjne dwie srebrne statuetki zdobyła PZL za ”Billboard” i ”Mix w Plusie” – obie dla Polkomtel SA, a jedną G7 za ”Johnny 11 Palców” dla PTC. W kategorii usługi pozostałe brązem nagrodzono Just za reklamę Allegro ”See you” dla QXL Poland. Za kampanie non profit oprócz wymienionego wcześniej złota dla Saatchi & Saatchi brązową statuetkę zdobyła Leo Burnett za ”Czy naprawdę chciałbyś być na naszym miejscu” dla Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji, a srebrną Euro RSCG za ”Ostatni wyskok” dla Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. W kategorii launch brązowymi statuetkami nagrodzono Saatchi & Saatchi za ”Blue Connect” dla PTC i McCann Erickson za reklamę Nescafe Frappe ”Wiatraki” dla Nestle Polska. Wśród kampanii długofalowych oprócz złota dla PZL, srebro zdobyły Saatchi & Saatchi za ”Avensis 2003 – 2005” dla Toyota Motor Poland i Grey Worldwide Warszawa za ”To musi być Heineken” dla Grupy Żywiec. Czytaj również:(MAZ, 23.10.2006)










