WOŚP z rekordem zbiórki, 29. Finał z ogromnymi zasięgami
Podczas 29. Finału WOŚP zbierano pieniądze na zakup sprzętu dla dziecięcej laryngologii i diagnostyki głowy (fot. Piotr Molecki/East News)
Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy podczas 29. Finału zebrała rekordowe ponad 210 mln zł. Wzmianki o akcji w internecie miały 402 mln zasięgu, a relacje w kanałach TVN Grupy Discovery śledziło 10 mln osób.
Ostateczny wynik zbiórki w ramach 29. Finału WOŚP ogłosił w poniedziałek szef fundacji Jerzy Owsiak. Na zakup sprzętu dla dziecięcej laryngologii i diagnostyki głowy zebrano dokładnie 210 813 830,10 zł. To o ponad 20 mln zł więcej niż podczas poprzedniego Finału WOŚP i najwięcej w historii wszystkich zbiórek.
Fundacja WOŚP przekazała, że na Allegro w ciągu dwóch miesięcy prowadzono 205 tys. aukcji na rzecz 29. Finału. W ten sposób zebrano 30,1 mln zł, czyli ponad dwa razy więcej niż przed rokiem. Spośród aukcji wystawionych przez gwiazdy TVN (partner WOŚP) najwięcej pieniędzy zebrał epizod w serialu "BrzydUla 2" (45,7 tys. zł). "Gazeta Wyborcza", także jeden z partnerów Finału, zebrała w sumie 341 tys. zł. Spośród dziennikarskich aukcji za podobną kwotę wylicytowano wizytę i udział w audycjach internetowych stacji radiowych byłych dziennikarzy Trójki. W Radiu 357 za 16,3 tys. zł, a w Radiu Nowy Świat za 16,5 tys. zł.
Podobnie jak w poprzednich latach, specjalne studio telewizyjne WOŚP stanęło na placu Defilad w Warszawie, w którym odbywały się koncerty i spotkania z zaproszonymi gośćmi. Relacja z niego trwała przez 27 godzin. Internetowe wejścia transmitowane na Facebooku wyświetlano średnio 800 tys. razy, z kolei na YouTubie część publicystyczną wyświetlono ponad 49 tys. razy, a część koncertową – ponad 124 tys. razy.
Informacje o przebiegu akcji obecne były również w serwisach partnerów medialnych – Onet.pl, Antyradia, Radia Zet, Wyborcza.pl, Naszego Miasta i tytułów Edipresse. Wzmianki w internecie o 29. Finale WOŚP zdobyły 402 mln zasięgu. Głównym partnerem telewizyjnym Finału WOŚP po raz piąty była TVN Grupa Discovery. Na antenach tej grupy relację z Finału choć przez chwilę śledziło 10 mln osób.
❤️ Mamy to!
— WOŚP (@fundacjawosp) March 29, 2021
2️⃣1️⃣0️⃣ 8️⃣1️⃣3️⃣ 8️⃣3️⃣0️⃣, 1️⃣0️⃣ zł na koncie 29. Finału WOŚP!
❤️ Polacy, dziękujemy Wam! Bądźcie z siebie dumni!https://t.co/pOonwH6Xuh
(PTD, 30.03.2021)