Wirtualna Polska zamknęła 2020 rok z 81,7 mln zł zysku
Głównym biznesem Wirtualna Polska Holding jest portal WP.pl (fot. materiały prasowe)
Wirtualna Polska Holding SA miała w ubiegłym roku 632,8 mln zł przychodu ze sprzedaży (spadek o 12 proc. w porównaniu z 2019 rokiem). Spółka zamknęła rok zyskiem netto 81,7 mln zł (wzrost o 15 proc.). Skorygowany wynik EBITDA (wg. MSR 17) spadł o 6,1 proc., do 200,6 mln zł.
W samym czwartym kwartale ub.r. Wirtualna Polska miała 218,5 mln zł przychodów (wzrost o 15,2 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2019 r.). W ujęciu rocznym wzrosty zanotowała również Telewizja WP - więcej o 45,4 proc. przychodów (do 8,87 mln zł) i skorygowana EBITDA z 451 tys. zł do 2,65 mln zł.
Z powodu wybuchu pandemii najwięcej straciły serwisy turystyczne należące do WP. Podczas pierwszego lockdownu zwolniono z portalu Wakacje.pl kilkadziesiąt osób. W drugim i trzecim kwartale 2020 r. portal zanotował stratę EBITDA jako jedyny w grupie WP.
- Swój udział w rynku zwiększyły zarówno ciężko doświadczone covidem Wakacje.pl o 50 procent do 14 procent, jak i najszybciej rozwijająca się spółka naszej grupy Superauto.pl, osiągająca 0,51 procenta udziału w sprzedaży nowych aut w Polsce - podaje Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding S.A., cytowany w liście do akcjonariuszy.
Dodał, że obecnie najważniejszym planem na najbliższe miesiące jest projekt ograniczenia zużycia energii oraz przyjęcie planu uzyskania neutralności emisyjnej przez serwerownie do końca przyszłego roku. - Takie działania są szczególnie potrzebne w naszym kraju i przynoszą wielokrotnie większy efekt dla środowiska niż gdzie indziej, bo mamy jeden z najbrudniejszych procesów wytwórczych energii, nie tylko w Europie, ale i na świecie – komentuje Świderski.
(PTD, 30.03.2021)